  • Data: 2010-10-12 07:35:56
    Temat: Re: Tynki maszynowe czy reczne
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik marko1a napisał:

    > Tak porównuję tynki gipsowe do tradycyjnych u róznych ludzi i widzę że
    > jednak te pierwsze mają lepsze właściwości.

    ???
    O jakich właściwościach mowa, bo na przykład ich trwałość mechaniczna
    jest raczej beznadziejna - tynki cementowo-wapienne pod tym względem
    mają zdecydowanie lepsze właściwości.

    Klimat w domu nie jest taki
    > surowy,

    ???
    Chodzi o wilgotność, jej wahania, pylenie, czy co jeszcze? bo rozumiem,
    że temperatura zależy głównie od ogrzewania i izolacji termicznej.

    a i nie wiem mam wrażenie że pod dotykiem ręki tynki gipsowe są
    > cieplejsze czyli wychodzi że mają lepsze właściwości izolacyjne niż
    > mineralne.

    ???
    'Przeproszę, że zapytam'.
    A od czego chcesz się izolować za pomocą tynku?
    Przecież ściany w dobrze zaizolowanym domu mają mniej więcej równomierną
    temperaturę i już tynk Ci tu nic nie pomoże - temperatura w
    pomieszczeniu jest pochodną temperatur wszystkich powierzchni w tymże
    pomieszczeniu. Jak dom wychłodzony, to izolacja w postaci 'ciepłych'
    tynków jest przeszkodą w nagrzewaniu ścian, jak dom jest wygrzany, to i
    tak ściany mają temp zbliżoną do powietrza. Nie rozumiem zatem po co Ci
    ta izolacyjność tynku?

    pozdr.
    robercik-us