  • Data: 2010-10-12 08:18:29
    Temat: Re: Tynki maszynowe czy reczne
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak porównuję tynki gipsowe do tradycyjnych u róznych ludzi i widzę że
    > jednak te pierwsze mają lepsze właściwości. Klimat w domu nie jest taki
    > surowy, a i nie wiem mam wrażenie że pod dotykiem ręki tynki gipsowe są
    > cieplejsze czyli wychodzi że mają lepsze właściwości izolacyjne niż
    > mineralne.

    Ze tak jeszcze skomentuje:
    Jesli przez tradycyjny rozumiesz taki z tytku to niestety on nie jest
    tradycyjny :)
    Ten z tytki ma duzo cementu a malo wapna. Dzieki temu jest dosyc
    twardy ale za to nie robi klimatu.
    Te dawne robione piachem i wapnem i tylko odrobinka cementu byly duzo
    bardziej miekkie ale za to dawaly lepszy mikroklimat. Ale takich to
    sie chyba dzis juz nie robi bo nawet ci co robia recznie daja malo
    wapna bo "panie, to wam ten tynk sie bedzie sypal sam ze sciany"...