    From: "Darek" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: U ściany trójwarstwowej a licówka
    Date: Sat, 4 Aug 2012 22:37:09 +0200

    > Jużwiem o co chodzi z tym programen - włącza ścianę licową do U, jak nie
    > ma szczeliny wentylacyjnej. Jak się da że jest szczelina to parametry
    > ściany licowej są bez znaczenia.

    u mnie to inaczej działa :-) nawet z szczeliną powietrzna przelicza.

    > Czy tak jest w rzeczywistości?

    nie tak nie jest, lambda wypadkowa jest wynikiem złożenia wszystkich
    przenikalności dla przegrody. Szczelina powietrzna też ma określoną
    przenikalność
    cieplną i warstwa elewacyjna nadal jakieś tam znaczenie odgrywa, choć
    stosunkowo
    niewielkie biorąc pod uwagę warstwe ocieplenia i szczelinę powietrzną.
    Taki kalkulator jest naprawdę bardzo prosto zrobić - mówię o przegrodzie
    a nie o obliczeniach energetycznych dla całego domu uwzględniając okna
    podłogi itd.
    To już wyższa szkoła jazdy i wydaje mi się, że polegająca bardziej na
    bardzooooo zgrubnym
    szacowaniu aniżeli na obliczeniach.

    Pozdrawiam
    Darek