    From: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: UCIEKLI tynkarze
    Date: Fri, 17 Jul 2009 14:33:24 +0200

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:c01dffd3-ab8a-49df-897f-

    > Na przykład może trafi na mnie.... i takich jest coraz więcej (moze to
    > coś w końcu zmieni)
    > ;-)

    Widzicie, problem polega na tym, że laicy mają teraz dostęp do wszystkich
    informacji i zaleceń producentów oraz dystrybutorów, którzy każą robić "cuda
    wianki na kiju". To są tylko ich zalecenia, a wiele rzeczy można zrobić
    nieco innymi technologiami i będzie tak samo dobrze, a czasami wręcz lepiej.
    Niestety klienci naczytają się rad i opowieści usenetowych i zaczynają
    wymyślać, że są to obowiązkowe normy technologiczne.
    Kidyś uśmiałęm się z gościa, który zakwestionował mi zalanie rur wodnych
    wylewką, dokładnie taką samą z jakiej wykonane były w jego domu posadzki.
    Gość niestety "myśłał od dupy strony" i najpierw porobił ocieplone posadzki,
    a później kazał robić instalacje CO i hydrauliczne. Niestety nie dało się
    poprowadzić tych instalacji w ścianie bo dookoła kuchni było kilka kominów.
    Conajwyżej można było prowadzić rury po wierzchu, ale on wymyślił, ze chce
    je mieć wszystkie pochowane, dlatego pozostała posadzka. Wypytałem o
    zastosowaną wylewkę na p[odłogach. Pokazał mi worek. Zamóiłem dokładnie to
    samo i pozalewałem rury w tej posadzce, a on początkowo zaakceptował, a po
    kilku dniach dowiedział się od brata, który zajmuje się zalewaniem strpów,
    że pod instalacje CO i hydrauliczne to stosuje się specjalne wylewki o
    wyższym współczynniku termoizolacji. Oczywiście nie mógł mieć do mnie
    pretensjio, bo sam się zgodził na początku, ale marudził trując dupę słowami
    "a bo pan to żeś powinien o tym wiedzieć, albo trzeba było zostawić bez
    zalewania". Tylko jak bym mu zostawił bez zalewania to tynkarze, którzy
    przychodzili po mnie po prostu zababrali by te bruzdy tynkiem tak, ze po
    nich to już żadna wylewka by się nie związała z posadzką, a do tego
    uszkodzili by mi izolacje rur. Z resztą tak też uszkodzili izolacje w
    miejscach, gdzie inwestor kazał mi pozostawić rury niepozalewane, a tynk z
    tych bruzd trzeba było wyskrobywać łyżkami :D