  • Date: Mon, 16 May 2011 22:13:58 +0200
    From: quent <x...@x...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: UE zadba o wasze przyszłe domy
    <iqc2he$jml$1@node2.news.atman.pl> <4dc9923d$1@news.home.net.pl>
    <iqc602$p09$1@node2.news.atman.pl> <4dc99c89$1@news.home.net.pl>
    <iqc8v4$si3$1@node2.news.atman.pl> <4dc9b0b4$1@news.home.net.pl>
    <iqeinv$895$1@node2.news.atman.pl> <4dcad166$1@news.home.net.pl>
    <iqelof$b8o$1@node2.news.atman.pl> <4dcadd5e$1@news.home.net.pl>
    <iqen8f$e9k$1@node2.news.atman.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <iqer5i$i8f$1@node2.news.atman.pl> <4...@n...home.net.pl>
    <iqf02v$os0$1@node2.news.atman.pl> <4dcb0b2e$1@news.home.net.pl>
    <iqh678$t5h$1@node2.news.atman.pl>
    <4dcceb32$0$2488$65785112@news.neostrada.pl>
    <iqov6p$i78$1@node2.news.atman.pl> <4dd00c20$1@news.home.net.pl>
    <iqrhsa$5gk$1@node2.news.atman.pl> <4dd1761d$1@news.home.net.pl>
    <iqru2q$3bp$1@node2.news.atman.pl> <4dd17ce9$1@news.home.net.pl>
    <iqrvk8$5s9$1@node2.news.atman.pl>

    On 2011-05-16 21:57, M wrote:
    > Czyli jak ktoś twierdzi inaczej to w łeb?

    Niech sobie twierdzi.
    Bodaj Wolter kiedyś powiedział: nienawidzę twoich poglądów, ale oddałbym
    życie, byś mógł je głosić.
    Tu chodzi CAŁY CZAS o to, że czyjaś wolnośc od płacenia za edukację
    zachodzi na Twoją wolność od kogoś kto Cię na ten cel okrada z Twoich
    pieniędzy. Czy to jest jasne? To aplikuje na wiele rzeczy.

    > Tych, co chcą z podatków finansować naukę? Co z nimi zrobisz?

    Nic. Zakładając, że jest WR.

    Tak samo np z opieką zdrowotną. Opieka zdrowotna nie jest prawem, jest
    dobrem, jak jedzenie, dach nad głową czy ubranie.

    Nasze prawa są dane od Boga i mają odbicie w naszym człowieczeństwie.
    Myśliciele począwszy od św. Tomasza z Akwinu poprzez Tomasa Jeffersona,
    Martin Luthera Kinga jr. aż po papieża Jana Pawła II wszyscy oni
    argumentowali, że nasze prawa stanowią naturalną część naszego
    człowieczeństwa. Z faktu własnej cielesności posiadamy dary które
    emanują z naszego ciała, stąd mamy prawo do życia, do rozwijania swojej
    osobowości, do myślenia o czym chcemy i mówienia co pomyślimy lub
    publikowania wszystkiego co wypowiemy. Mamy prawo do wiary, do
    podróżowania, do samoobrony do używania swojej własności w sposób jaki
    nam odpowiada. Mamy prawo do tego aby zostawiono nas w spokoju. To są
    prawa naturalne, z którymi się rodzimy. Państwo nam ich nie daje, nie
    płaci za nie ani nie może nam ich odebrać o ile sędzia nie wyda na nas
    wyroku skazującego za pogwałcenie praw kogoś innego.

    A co w takim razie jest dobrem?

    Dobrem jest to czego chcemy lub co potrzebujemy. W pewnym sensie jest to
    odwrotność naszych praw. Prawa mamy od urodzenia ale potrzebujemy
    naszych rodziców gdy jesteśmy dziećmi i potrzebujemy siebie samych jako
    dorośli by kupić sobie dobra, które są nam potrzebne do życia - dlatego
    np. jedzenie jest dobrem, dach nad głową, ubrania też są dobrami.
    Edukacja jest dobrem, samochód, adwokat reprezentujący nas w sądzie jest
    dobrem jak i ćwiczenia na siłowni.
    No i wreszcie opieka zdrowotna też jest dobrem.

    Czy Państwo daje nam dobra? Cóż, czasem bierze od nas pieniądze i daje
    je innym... można to nazwać podatkami albo złodziejstwem ale nie można
    nazwać tego prawem.
    Prawa mają źródło w naszym człowieczeństwie a dobra to coś co kupujemy
    albo ktoś kupuje je dla nas.

    Jeśli spojrzeć na opiekę zdrowotną, czym jest. Jeśli spojrzeć na
    historie ludzkiej wolności i jeśli akceptuje się wartość wnikającą z
    prymatu jednostki staje się jasne, że ci, którzy chcą aby traktowano
    opiekę zdrowotną jako prawo, zwyczajnie chcą rozszerzenia państwa
    opiekuńczego.

    Są ludzie, którzy na taki argument odpowiadają pytaniem - co jeśli
    ludzie nie będą mieli ubezpieczenia? Pójdą przecież do szpitala i
    skończy się tak, że i tak trzeba będzie za nich zapłacić.

    Ale dlaczego miałoby tak być??

    Nie pozwalamy ludziom kraść jedzenia z supermarketu albo mieszkania
    wynajmującemu właścicielowi czy też obrań z lokalnego sklepu - dlaczego
    więc mielibyśmy pozwolić dawać opiekę w szpitalu bez płacenia za nią?
    Niektórzy ludzie twierdzą, że to dobroczynność.
    Cóż, więc znów są w błędzie. Jest niemożliwe być dobroczyńcą za nie
    swoje pieniądze.

    Dobroczynność pochodzi z własnego serca a nie z pieniędzy, które wydaje
    państwo w czyimś imieniu.
    Kiedy płacimy podatki dla państwa a ono dystrybuuje je to nie jest to
    dobroczynność a pomoc społeczna.
    Jeśli państwo bierze od nas więcej pieniędzy niż potrzebuje do
    zapewnienia nam wolności i oddaje je na inne cele to nie jest to
    dobroczynność a złodziejstwo.
    Jeśli państwo zmusza szpitale do dostarczania bezpłatnej opieki tym,
    którzy nie dbają lub nie chcą dbać o siebie to nie jest to dobroczynność
    a zniewolenie.
    Dlatego żyjemy w takim chaosie, bo państwo okrada i zniewala.

    Tłumaczyłem to ze słuchu, przepraszam jeśli nieudolnie.
    http://www.youtube.com/watch?v=5vzKPO4_vlw

    Pozdr.