    From: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: UPS do pieca
    Date: Thu, 1 Oct 2009 14:38:58 +0200

    Użytkownik "sulfix" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ha20cj$m01$1@inews.gazeta.pl...
> [...]

    A wywalją Ci wszystkie 3 fazy ?

    > Mógłbyś pomóc kolego? Niestety nie potrafię.

    Wentylator 60W+ pompka pesymistycznie 50W + powiedzmy 20W na elektronikę co
    daje 130W co przy fatalnym cos fi urządzeń jednofazowych da pewnie koło
    200-210VA czyli nie tak wiele. Wystarczył by Ci najmniejszy UPS ale
    problemem jest podtrzymywanie przez 6h. Bo te male UPS przy pełnym
    obciążeniu podtrzymują przed jakieś 8 minut.. Załóżmy jak byś kupił jakiś
    1000VA to miał podtrzymanie powiedzmy przez jakieś 40 minut. Żeby podtrzymać
    to przez 6h będzie potrzebował spory moduł bateryjny. A do małych UPSów nie
    da się podłączyć zewnętrznych modułów bateryjnych

    Może ruszy ale bedzie bardzie obciążało pradowo

    > Byłem w elektrycznym i odradzili UPS a polecali mi agregat za 1200zł 2KW a
    > w drugim za 400zł
    > http://www.allegro.pl/item710482355_promocja_einhell
    _agregat_generator_ste_850_fv.html +
    > stabilizator za 20zł. Tylko że agregat trzeba włączyć i przepiąć ale przy
    > agregacie 2 laptopy i tv 21'' by mi poszedł (obecnie jadę na jakimś
    > chińskim 800W i tv, tuner i laptop idzie), do pompy nie mam stabilizatora
    > więc nie podpinam

    Ja bym poszukał generatora z zapłonem elektrycznym i zrobił jakiś prosty
    układ automatyki na 2 czujnikach napięcia, 2 stycznikach, pewnie ze 2-3
    przekaźniki czasowe, i jakieś przekaźniki albo jakiś mały sterowniczek
    (LOGO, może coś z moellera). robisz taki mały SZR

    Do dwóch styczników podpinasz do jednego linię z drugiej agregat, wyjścia
    styczników (z blokadami elektrycznymi i mechanicznymi) łączysz razem i
    podpinasz do UPS (tylko taki który stale przetwarza energię). Na kupce
    przekaźników lub logo robisz układ który po powiedzmy 3-5 minutowym zaniku z
    lini, daje sygnał na start generatora, po wykryciu tam napięcia, odpina
    stycznik lini, podpina generator, powrót powiedzmy po 10-minutach obecności
    poprawnego napięcia na lini,

    Na poczatku roku popełniłem coś takiego ale z dwóch lini (nie było problemu
    startu agregatu), ale to robiłem w pracy i zupełnie się nie orientuje ile
    graty na takie coś kosztują

    Realnie to kosz pewnie koło 3-4 tys zł (1 tys UPS, 1-1,5 tys agregat, 1-1,5
    tys automatyka)