  • 1. Data: 2009-10-01 09:58:26
    Temat: UPS do pieca
    Od: sulfix <s...@g...pl>

    Mam piec stalmark 17kW
    Wentylator 60W
    Sterownik + pompa wody

    Często brakuje u nas prądu, i jak wracam z pracy to nie ma np. ciepłej
    wody lub w zimie jest zimno. Myślę nad zakupem UPS aby to podtrzymać.
    Sprawdzi się to?

  • 2. Data: 2009-10-01 09:59:05
    Temat: Re: UPS do pieca
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

    Użytkownik "sulfix" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Często brakuje u nas prądu, i jak wracam z pracy to nie ma np. ciepłej
    > wody lub w zimie jest zimno. Myślę nad zakupem UPS aby to podtrzymać.

    Jak długo nie ma u Ciebie pradu i jakiej mocy masz pompkę wody 60W czy 3kW ?

  • 3. Data: 2009-10-01 10:19:42
    Od: sulfix <s...@g...pl>

    Bartosz Augustyniak pisze:

    > Użytkownik "sulfix" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jak długo nie ma u Ciebie pradu i jakiej mocy masz pompkę wody 60W czy
    > 3kW ?

    20, 30 i 50W mam na niej napisane. Prądu nie ma czasami nawet od 8-14.

  • 4. Data: 2009-10-01 10:21:02
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    sulfix said the following on 01.10.2009 12:19:
    > 20, 30 i 50W mam na niej napisane. Prądu nie ma czasami nawet od 8-14.

    rozmiar ups'a sobie prosto policzysz.
    Wez natomiast pod uwage, to, ze musi dawac pelny sinus, bo na tanim
    ups'sie nie ruszy pompka..
    S.

  • 5. Data: 2009-10-01 10:30:38
    Od: sulfix <s...@g...pl>

    Sebastian Sawicki pisze:

    > rozmiar ups'a sobie prosto policzysz.

    Mógłbyś pomóc kolego? Niestety nie potrafię.

    > Wez natomiast pod uwage, to, ze musi dawac pelny sinus, bo na tanim
    > ups'sie nie ruszy pompka..

    Byłem w elektrycznym i odradzili UPS a polecali mi agregat za 1200zł 2KW
    a w drugim za 400zł
    http://www.allegro.pl/item710482355_promocja_einhell
    _agregat_generator_ste_850_fv.html
    + stabilizator za 20zł. Tylko że agregat trzeba włączyć i przepiąć ale
    przy agregacie 2 laptopy i tv 21'' by mi poszedł (obecnie jadę na jakimś
    chińskim 800W i tv, tuner i laptop idzie), do pompy nie mam
    stabilizatora więc nie podpinam

  • 6. Data: 2009-10-01 11:15:35
    Od: hephalump <b...@t...pl>

    sulfix pisze:

    > 20, 30 i 50W mam na niej napisane. Prądu nie ma czasami nawet od 8-14.

    Btw w którym rejonie zakład energetyczny [jaki?] takie jajca odstawia? U
    mnie się zdarzają takie na 5 - 10 sekund też wkurzające, ale dłuższe
    przerwy są rzadkie i zawsze poprzedzone informacją.

    --
    <<śmierć wegetarianom>>
    to powiedział *hephalump*

  • 7. Data: 2009-10-01 12:38:58
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

> [...]

    A wywalją Ci wszystkie 3 fazy ?

    > Mógłbyś pomóc kolego? Niestety nie potrafię.

    Wentylator 60W+ pompka pesymistycznie 50W + powiedzmy 20W na elektronikę co
    daje 130W co przy fatalnym cos fi urządzeń jednofazowych da pewnie koło
    200-210VA czyli nie tak wiele. Wystarczył by Ci najmniejszy UPS ale
    problemem jest podtrzymywanie przez 6h. Bo te male UPS przy pełnym
    obciążeniu podtrzymują przed jakieś 8 minut.. Załóżmy jak byś kupił jakiś
    1000VA to miał podtrzymanie powiedzmy przez jakieś 40 minut. Żeby podtrzymać
    to przez 6h będzie potrzebował spory moduł bateryjny. A do małych UPSów nie
    da się podłączyć zewnętrznych modułów bateryjnych

    Może ruszy ale bedzie bardzie obciążało pradowo

> [...]
    > agregacie 2 laptopy i tv 21'' by mi poszedł (obecnie jadę na jakimś
    > chińskim 800W i tv, tuner i laptop idzie), do pompy nie mam stabilizatora

    Ja bym poszukał generatora z zapłonem elektrycznym i zrobił jakiś prosty
    układ automatyki na 2 czujnikach napięcia, 2 stycznikach, pewnie ze 2-3
    przekaźniki czasowe, i jakieś przekaźniki albo jakiś mały sterowniczek
    (LOGO, może coś z moellera). robisz taki mały SZR

    Do dwóch styczników podpinasz do jednego linię z drugiej agregat, wyjścia
    styczników (z blokadami elektrycznymi i mechanicznymi) łączysz razem i
    podpinasz do UPS (tylko taki który stale przetwarza energię). Na kupce
    przekaźników lub logo robisz układ który po powiedzmy 3-5 minutowym zaniku z
    lini, daje sygnał na start generatora, po wykryciu tam napięcia, odpina
    stycznik lini, podpina generator, powrót powiedzmy po 10-minutach obecności
    poprawnego napięcia na lini,

    Na poczatku roku popełniłem coś takiego ale z dwóch lini (nie było problemu
    startu agregatu), ale to robiłem w pracy i zupełnie się nie orientuje ile
    graty na takie coś kosztują

    Realnie to kosz pewnie koło 3-4 tys zł (1 tys UPS, 1-1,5 tys agregat, 1-1,5
    tys automatyka)

  • 8. Data: 2009-10-01 12:40:05
    Od: sulfix <s...@g...pl>

    hephalump pisze:

    > Btw w którym rejonie zakład energetyczny [jaki?] takie jajca odstawia? U
    > mnie się zdarzają takie na 5 - 10 sekund też wkurzające, ale dłuższe
    > przerwy są rzadkie i zawsze poprzedzone informacją.

    Małopolskie.
    Mieszkam na osiedlu domków i ciągle jak nie kogoś podpinają to coś
    zmieniają, przerabiają itp. Dziś akurat wymieniają kable. Mam małe
    dziecko i jak w zimie braknie to może być ciężko.

  • 9. Data: 2009-10-01 13:00:54
    Od: "Piotrek" <z...@g...pl>

    Włóż ruszta do pieca albo kup piec na węgiel i awaryjnie możesz palić
    drzewem lub węglem. Koszt pieca 300 - 500 zł (używany). Koszt montażu ok 500
    zł.

  • 10. Data: 2009-10-01 14:27:02
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 1 Paź, 14:38, "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>
    wrote:
> [...]
    > 1000VA to miał podtrzymanie powiedzmy przez jakieś 40 minut. Żeby podtrzymać
    > to przez 6h będzie potrzebował spory moduł bateryjny.

    mozna kupic jakas przetwornice,
    np. http://www.allegro.pl/item746307192_230v_z_12v_awary
    jny_zasilacz_ups_przetwornica.html

    i jakis aku o duzej pojemnosci...