    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: UPS w kotłowni.
    Date: Mon, 31 Oct 2011 09:40:35 +0100

    news:j8lira$gu$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    >

    > a z ciekawosci: weźcie podmiencie te akumulatory na jakies uzywane
    > samochodowe kilkuletnie - bedzie duza różnica?

    A i owszem była taka próba na samym początku żeby podjąć decyzję o
    sensowności zakupu nowych. Wyjęliśmy dwa różne akumulatory z corsy oraz z
    Audi. Przy czym podwójnie słabym punktem był ten z corsy gdyż mniejszej
    pojemności oraz już mocno wyeksploatowany - w zimie często nie odpalał i
    sąsiad latał do mnie po łądowarkę. Test przeprowadziliśmy bez wstępnego ich
    ładowania w UPSie. Pompka kręciła się na nich ponad 4 godziny po czym sąsiad
    stwierdził że to i tak wystarczy znudził dalszym czekaniem i po wypiciu
    ostatniego drinka poszliśmy spać. Wychodzi więc że akumulator samochodowy za
    40-50% ceny żelowego odpowiednika nadaje się zupełnie. Warunki w kotłowni są
    dla niego idealne, brak mrozu, wstrząsów więc sporo problemów w
    eksploatacji odpada.
    To że ktoś napisze o ilości cykli to nie do końca prawda. róznica 600cykli a
    700 cykli przy tej różnicy ceny oraz odporności na duże prądy jest
    porażająca. Druga sprawa, akumulator żelowy przeważnie jako nieodpowiedni do
    dużych prądów szybciej się sypie (degradacja masy czynnej) niż odporny na
    wielkie prądy akumulator samochodowy.

    Marek