    From: "Tornad" <t...@o...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Układanie paneli podłogowych
    Date: Fri, 04 Dec 2009 03:30:51 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > (klejowe i bezklejowe). Do pobijania jest specjalny klocek ze szczeliną. Nie
    > bijesz bezpośrednio w zamek/pióro tylko w krawędź panela.
    > Wojtek

    > Nie każde piwo to Żywiec!
    > .... Na szczęście :)

    Ja ulozylem tylko trzy, tyle, ze kazde panele byly innej firmy. Potem jeszcze
    jedna z wodoodpornych paneli klejonych, zamiast na te zamki, laczonych. One
    maja ten adhezyjny klej juz naniesiony na piora i trzeba tylko odkleic z niego
    papier i kazdy panel mozna ukladac pojedynczo.
    Wiec nikt tu nie pisze o jakims permanentnym struganiu i klejeniu tych
    zamkow. To sie odnosi tylko do ostatniej, czesto przycinanej na szerokosc
    deski. Wszystkie inne uklada sie w ten sposob, ze najpierw pod katem laczy sie
    te krotkie panele w jedna deska, o dlugosci od sciany do sciany, a potem znowu
    pod katem pasuje do juz ulozonych, pobijajac za posrednictwem klocka czy ta
    specjalna deska z rowkiem. Te ostatnia czynnosc ja robie uzywajac waskiego
    paska z odpadka panela.
    Ale ostatniej deski tak nie zawsze da sie ulozyc; nie ma jej jak pobic, ona
    sie wygina, tu wcisniesz na miejsce to w drugim wyskoczy i zamiast klnac,
    qrwowac, wtedy latwiej jest ukladac po jednym panelu. I tylko w tym przypadku,
    praktycznie w dwu - trzech panelach te zamki sie struga po to aby je
    pojedynczo bylo latwiej wcisnac.
    I tylko je sie od czola klei. Ale nawet jak ich nie skleisz to one nigdzie nie
    uciekna, tyle, ze wskutek ruchow termicznych i zmian wilgotnosci, na ktore
    panele sa bardzo czule, te szczeliny czolowe w desce ulozonej pod sciana, moga
    sie pokazac.
    Pzdr.
    Tornad