    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: Umiecie palic papier?
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Date: Tue, 15 Oct 2013 21:48:53 +0200

    Dnia Tue, 15 Oct 2013 20:03:28 +0200, Jacek napisał(a):

    > Generalnie to:
    > Ikselka wie wszystko, a reszta to tumany.
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Papier_bezdrzewny

    "Dodatki masowe i pomocnicze środki chemiczne:

    Obok produktów włókienniczych stosuje się do wytwarzania papieru dodatki
    masowe:

    Siarczan glinowy - jest najczęściej stosowanym dodatkiem. Ma za zadanie
    wpływać na przebieg zachodzących procesów technologicznych oraz jest
    środkiem koagulującym kleje papiernicze

    Kleje papiernicze - zaklejanie papieru ma na celu ograniczenie
    nasiąkliwości i zwiększenie odporności papieru na przenikanie cieczy.
    Wprowadzenie klejów do mas papierniczych powoduje wzrost przeźroczystości
    papieru i zwiększa gładkość jego powierzchni. Obecnie stosujemy dwie metody
    zaklejania papieru:

    zaklejanie powierzchniowe - polegające na nałożeniu warstwy kleju na
    powierzchnię uformowanej wstęgi papieru
    zaklejanie w masie - polega na wymieszaniu masy papierniczej z
    odpowiednio przygotowanym klejem. Rozróżniamy wytwory papiernicze:
    całkowicie zaklejone są to papiery do pisania rysunkowego, offsetowe,
    reszpang. częściowo zaklejone- papier wklęsłodrukowy, różnego rodzaju
    kartony, papiery pakowe nie zaklejone - bibułki, papier toaletowy, papiery
    gazetowe Rodzaje klei stosowanych do wyrobu papieru: roślinne(klej
    żywiczny, skrobia, zwierzęce(klej kostny, skórny) mineralne(szkło wodne,
    wosk, parafina) syntetyczne(żywice, syntetyczne, silikony).

    Wypełniacze - są to białe pigmenty wprowadzane do wytworów papierniczych.
    Do najczęściej stosowanych wypełniaczy zaliczamy: talk, gips, dwutlenek
    tytanu i inne silenie rozdrobnione związki mineralne charakteryzujące się
    białą barwą. Wypełniacz mają za zadanie nadanie papieru dobrej białości
    nieprzezroczystości, miękkości oraz stabilności wymiarowej. Pod względem
    zawartości wypełniaczy papiery można podzielić na: papiery niewypełnione,
    papiery mało wypełnione o małej zawartości popiołu ( do 5%), papiery
    średnio wypełnione o średniej zawartości popiołu( od 5% do 15%), papiery
    mocno wypełnione ( ponad 15% nie więcej niż 30% )"
    http://cinek.xo.pl/grafika_reklamowa/materialoznastw
    o.html

    > Jacek
    > PS
    > co by nie mówić o papierze, to pali się on dobrze pod warunkiem dużego
    > dopływu powietrza (czyli nie może być to np. złożona książka) i jest z
    > tego bardzo dużo popiołu.

    Ale TUTAJ nie mówi się o papierze. To, na czym się drukuje periodyki które
    ma na myśli Wątkodawczyni, to kredowy "papier" jak napisałam poprzednio,
    nie produkwowany z drewna, czyli bezdrzewny. Nie zostaje z niego "popiół",
    tylko białe struktury, które zatykają piec.
    Ponadto na skutek zawartości m.in. związków baru itp dym z takiego czegoś
    jest wysoko rakotwórczy i trujący, ale proszę bardzo, co kto lubi.
    Współczuję tylko sąsiadom...
    --
    XL
    "Dopiero w 1949 r. Światowe Stowarzyszenie Lekarzy zastąpiło przysięgę