eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieUsystematyzujmy :-) Izolacja pionowa/pozioma, podłoga w piwnicy › Re: Usystematyzujmy :-) Izolacja pi onowa/pozioma, podłoga w piwnicy
    From: "tornad" <t...@o...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Usystematyzujmy :-) Izolacja pi onowa/pozioma, podłoga w piwnicy
    Date: Wed, 08 Apr 2009 12:51:15 +0200
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > Witam,
    > Jakiś czas temu chwaliłem się, że zaczynam budować domek (115m2+pełne
    > podpiwniczenie nieocieplone, a w nim m.in garaż, szczegóły:
    > http://www.tinyurl.pl/?vTTajycu ). Robota ruszyła pełną parą i nazbierało mi
    > się pytań. Oczywiście poczytałem trochę ale chciałbym zdobytą wiedzę trochę
    > usystematyzować/sprawdzić/wyjaśnić wątpliwości. Mam zamiar zrobić tak:
    Chwali sie wlasciwa pora do rozpoczecia budowy.
    > I) Izolacja pionowa (wody gruntowe nisko, co prawda glina ale prawie szczyt
    > stoku wiec wszystko spływa niżej):
    Zanim polozysz izolacje pozioma chyba trzeba wylac lawy. Korzystne jest
    nieznaczne poszerzenie law w narozach budynku powiedzmy o 10 procen "klinami"
    o dlugosci ok 2 m. Korzystne jest w srodku law wstawienie paru kroccow
    zbrojeniowych dla usztywnienia scian na wygiecie boczne w czasie zageszczania
    zasypu wykopu z zewnatrz
    > 1) bloczek betonowy
    Na kazdej warstwie bloczkow, szczegolnie u dolu poloz dwa cienkie 4-5 mm druty
    zbrojeniowe dla usztywnienia murow z powodow j.w.
    > 2) 3 x dysperbit (IZOLBET kauczukowo-asfaltowa na wodzie) za każdym razem
    > odczekać aż wyschnie (pierwszy raz bardziej rozcieńczony - do gruntowania)
    MOzebyc ale nie rozcienczac. Ja preferuje pape dachowa termozgrzewalna
    najlepiej firmy dibiten lub podobna, nalepiona na goraco na sciany pionowymi
    pasami na zakladke. To jednak trzeba umiec, jesli sie na to zdecydujesz
    podam "technologie"
    > 3) 5cm styropianu ekstrudowanego,
    Mozebyc ale moze tez byc znacznie tanszy, byle twardawy
    > 4) na to siatka+klej
    Niepotrzebny wydatek i robocizna, chyba ze nad powierzchnia gleby
    > 5) 2-3 x dysperbit
    Niepotrzebny koszt
    > 6) folia kubełkowa.
    Blad, folia kubelkowa bedzie niewlasciwa, ze wzgledu na to, ze miedzy nia a
    styro powstanie szczelina, przez ktora woda opadowa bedzie nawadniac grunt na
    poziomie lawy zatem moze spowodowac niekontrolowane osiadania fundamentow.
    Ja bym uzyl mocnej grubszej folii myszofobowej, tkaniny szklanej lub cos w
    tym guscie. Papy nie bo styropian Ci zezre.
    > II) Izolacja pozioma/podłoga piwnicy (na gruncie - przypominam, ze piwnica
    nie
    > bedzie ogrzewana):
    Moze byc.
    > 1) Wyrównanie piaskiem
    Mozebyc z tym, ze warstewkami po 10 cm dobrze zageszczonego
    > 2) Warstwa chudego betonu 5cm
    Blad. Pod plyte w piwnicy daje sie izolacje, chyba ze bedziesz w niej trzymal
    plody rolne. Jasli chesz miec sucha to najlepiej wylac plyte na 20 cm warstwie
    keramzytu o granulacji grochu lub wiekszej, na to gruba folia lub od bidy papa
    i zbrojony na krzyz (moze byc zgrzewana siatka), beton.
    Niestety tego osobiscie nigdy nie robilem wiec musisz popytac czy znalesc
    ekipe, ktora to robila. Chodzi o to, ze ten keramzyt, ktory uklada sie w
    workach, w ktorych sie go kupuje, jest bardzo lekki i sypki i w czasie
    chodzenia po nim zachowuje sie wrednie. Jesli beda trudnosci z jego dostawa
    zastosuj uklepana podsypke z rownoziarnistego zwiru (odsiana frakcja piaskowa
    z popularnej pospolki). Taki rownoziarnisty material ma ok. 30 proc. porow
    czyli wolnych przestrzeni, ktore robia za 5 cm styropian. Zwir polecam
    szczegolnie pod plyta w garazu.
    Ponadto doswiadczona ekipa wykona Ci plyte jak lusterko, ktora potem mozna
    farba epoxy tylko pomalowac. Odradzam samemu robic plyte, gdyz robota bedzie
    kiepska. W czasie wiazania betonu nie zapominaj o koniecznosci jego
    pielegnacji.
    > 3) papa lub 2xfolia budowlana
    > 4) wylewka + siatka zbrojeniowa
    Jesli wylejesz zbrojona plyte na keramzycie czy zwirze p. 3 i 4 mozesz sobie
    odpuscic.
    Jak wykonasz plyte od podloza nieizolowana termicznie, to ona w letnie, parne
    dni bedzie sie pocic i im bardziej piwnice bedziesz wietrzyl tym ona bedzie
    mokrzejsza. Podobnie jak nie izolowane sciany.
    > Może być, czy coś ulepszyć/zmienić?
    >
    > Pozdr,
    > Mariusz
    To moje uwagi ale ze wzgledu na to, iz nie znam wszystkich
    aktualnych "tryndow" i realiow, w oparciu o inne uwagi musisz sam, ew. z
    pomoca doswiadczonego majstra czy "kierbuda" jakos te sprawy wyposrodkowac.
    Pzdr.
    Tornad