  • Data: 2016-09-05 17:00:12
    Temat: Re: Uszczelnianie Porothermu
    Od: KIKI <n...@e...il> szukaj wiadomości tego autora

    On 05.09.2016 16:26, Gregoriusx wrote:

    > Tylko tyle, że cegła to był lans i +10 do prestiżu a z "suporka" albo
    > pustaka to można był stawiać chlewik albo garaż a nie dom. I to
    > przeświadczenie nadal w pewnych kręgach funkcjonuje - czerwone cacy,
    > szare be. Sam pamiętam skrzywioną minę teścia jak powiedziałem, że będę
    > budował z BK ...

    Ideą ściany jest bycie przegrodą termiczną. Przegroda termiczna
    funkcjonuje jeżeli materiałem izolującym jest (idealnie próżnia)
    NIERUCHOME powietrze.

    Ceramika poryzowana bez otynkowania z zewnątrz będzie dziurawa i całą
    powierzchnią muru będzie wiał wiatr.
    Aby dobrze zrobić z ceramiki trzeba mieć w głowie więcej oleju niż przy BK.

    Na pewno ceramika ma większą nośność od BK i łatwiej na murze z
    Porothermu położyć strop. Ale tak samo łatwo zepsuć całą ideę ciepłej
    ściany, która mimo metra styropianu dalej będzie zimna.