  • Data: 2024-09-23 12:23:18
    Temat: Re: Uszczelnienie dachu - płyta żelbet
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Tomasz Gorbaczuk napisał:

> [...]
    [...]
    > Tak jak pisze Pixel - połóż blachę i zapomnij o problemie.
    > Wszystko inne to półśrodki i prowizorka.
    > Blachę pomalujesz za 20 lat i starczy na kolejne 20.

    Pięć lata temu zmieniałem dach nad garażem na najbardziej płaski, jak
    się dało (sąsiad ładnie prosił, a ja prośbom ulegam, bo sąsiad miły).
    Jest blacha, bardzo porządna, choć wcale nie była droga. Jest całkiem
    ładna, a ja mam na to widok z góry. Na pewno starczy to na wiele lat,
    jestem zadowolony. Ale to wymaga konstrukcji dachu, bo na "lekki spadek
    dla deszczu", jaki stosuje się przy "płytach betonowych ze zbrojeniem"
    nie da się wprost położyć blachy.

    Dziwne trochę, że wykwity dopiero teraz, Polska nie Hiszpania, gdzie
    dach można po prostu otynkować. U nas pokrycie jest koniecznością.
    No i jakies rynny, kapinosy czy inne takie potrzebne, by po ścianach
    nie ciekło. A o tym ani słowa. W każdym razie na takie płaskie betonowe
    dachy to jest papa zgrzewalna. Żadem półśrodek, normalna technologia
    używana pewnie w 99% podobnych przypadków. Łatwe w robocie, można
    samemu, wystarczy palnik na propan-dupan z butli. Zrobiłem tak w jednym
    miejscu, które ciągle ciekło. Wiele lat temu i żadnych zmian nie widać.
    Nawet brzydkie nie jest (są nawet kolorowe papy).

    --
    Jarek