  • Data: 2011-02-08 12:07:10
    Temat: Re: Utrzymanie temperatury w wykanczanym domu
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.02.2011 12:41, Maciek pisze:

    > Tyle zartow, a teraz powaznie - bede musial utrzymywac w wykanczanym domu w
    > miare stabilna temperature 15 stopni. Gazu jeszcze nie mam, prad mam
    > budowlany. Prognozy zapowiadaja powrot mrozow.
    > Czy ktos moze doradzic a) jakis piec (nawet kominek) niewymagajacy
    > zasilania, o bardzo duzej stalopalnosci i/lub

    Baaaaaaaaaaaaaaaardzo duży kominek/koza. Albo przeciętny, tylko obłożony
    dużą ilością szamotu.

    Ale IMHO to przewaga formy nad treścią - więcej wydasz i natrudzisz się
    na taką kombinację, niż wydasz na prąd na utrzymanie dostatecznej
    temperatury.

    A'propos: dlaczego 15C??

    5-10C powinno komfortowo wystarczyć na prace wykończeniowe.

    > b) cos na gaz, co bedzie
    > lepsze niz prymitywny promiennik?

    Zapomnij o czymkolwiek, co nie ma możliwości bezpośredniego wydalania
    spalin na zewnątrz. Pamiętaj, że spaliny to m.in. woda.