  • Data: 2011-09-07 17:35:46
    Temat: Re: Uwaga konkurs! Z czego dziabnąć ściany?
    Od: "nacocito" <n...@c...to> szukaj wiadomości tego autora

    news:j47rcd$7b0$1@news.onet.pl...

    > Drugi dom będę budował już z super ciężkiego materiału.
    > Już obecny chciałem postawić z silikatów, ale w okolicy nie było, a pewne
    > względy mnie zmusiły do zastosowania ceramiki - maxy.

    Czytam tę całą dyskusję i nie bardzo oczom wierze. Silikaty najlepsze bo ???
    mają dużą bezwładność cieplną !!!

    I kto to mówi? Bezkompromisowi łowcy oszczędności, ekonomii i budowy
    termosów.
    Jeśli silka jest taka cacy bo ma tak dużą bezwładność to może idź my dalej i
    weźmy kamień do budowy ścian. Pewnie ma jeszcze lepszą bezwładność. Wróćmy
    też do otwartych systemów grzewczych ze starymi kaloryferami żeberkowymi.
    Tam to była bezwładność.

    Coś mi się wydaje, że ktoś pomylił tu materiał na ściany akumulujące ciepło
    z promieniowania słonecznego z dobrym materiałem na budowę domu. A to chyba
    dwie różne sprawy.

    Dowodów na to wszystko nie mam ale jakoś mi to wszystko z tą Silką pachnie
    doskonałym chwytem marketingowym.

    > Teraz, choć okolica cicha, to wieczorami, kiedy wszystko się już wyciszy,
    > słychać z oddalonej o jakieś 300 - 400 metrów rozlewni wód mineralnych
    > pracę jakichś pomp.
    > To takie buczenie o częstotliwości jakichś 50, może 70 Hz, ale na tyle
    > ciche, że jest ledwo powyżej progu słyszalności. I... o zgrozo ! Nikt tego
    > nie słyszy, tylko ja... :-/.
    > Myślę, że jakbym miał dom z silikatów, a nie z ceramiki, to masa murów
    > zatrzymałaby to buczenie.
    >
    > Stawiam na bloczki wapienno-piaskowe, czyli właśnie silikaty.

    To nie mury Ci grają ale pewnie okna i kominy z wentylacją grawitacyjną.