    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Uwaga na burze z gradem
    Date: Sat, 17 Jun 2023 22:15:06 +0200

    W dniu .06.2023 o 21:09 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Nie wymagają czy falownik nie ma numeru seryjnego i na obudowie daty
    > produkcji. Jaka strategie tłumaczenia byś obrał zeby ktoś inny uwierzył
    > ze urządzenie na którym fabryka w wielu miejscach oznaczyła date
    > produkcji i ze to było pięć miesięcy temu było zainstalowane szesc lat
    > temu? Przed chwila właczyłem zamiatarkę. Sprawdziłem oznakowanie. Na
    > obudowie od dołu ma wytłoczone w kółku dwie ostatnie cyfry roku
    > produkcji a strzałka wskazuje miesiac zrobienia. Ta kołko podzielone na
    > dwanaście czesci z kolejnym cyframi i strzałka wskazuje na konkretna
> [...]

    Bo to nie jest niezgodne z prawem, wręcz przeciwnie.
    Piłeś? - nie pisz.
    Na zgłoszeniu nie podaje się nr seryjnego, na zgłoszeniu w PGE nie mam tam
    nawet na to miejsca.
    W razie awarii falownika możesz go naprawić/wymienić na identyczny model.
    Jak wsadzisz inny to musisz to zgłosić, zrobić aktualizację instalacji, bo
    do zgłoszenia trzeba dołączyć deklarację zgodności i inne dupochrony. Ten
    sam model falownika, zrobiony 5 lat później nadal ma te same papiery
    producenta, nic nie musisz zgłaszać/aktualizować, takie są zasady u
    dystrybutora.

    TG