    From: "e-kran" <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Uwaga (!) na zmywarki ELECTROLUX'a ESL/ESI - parują
    Date: Wed, 23 Dec 2009 09:47:21 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > To już nie ta sama klasa sprzetu co kilka lat temu i to mimo całej gamy
    > niwinek technicznych.:)

    Nowinki techniczne polegają głównie na zastępowaniu plastkiem wszystkiego co
    się da. Zraszacze w większości _popularnych_ zmywarek są teraz wykonane z
    plastiku. Bębny w niektórych pralkach też nie są z nierdzewki, zaś namiętnie
    pojawiają się tam elementy z plastiku. Nie do pomyślenia np. kilkanaście lat
    temu, kiedy kupiłem sobie zmywarkę Candy. Wewnątrz dokładnie wszystko było
    wykonane z nierdzewki. Działała cicho i niezawodnie. Zostawiłem ją w swoim
    starym mieszkaniu nowemu właścicielowi, i działała bez zarzutu do ostatniej
    chwili, po kilkunastoletniej służbie. Wypalały się w niej jedynie styki w
    głównym wyłączniku, bo sterowanie nie było elektroniczne tylko stykowe, więc
    kilka razy wymieniałem ten wyłącznik "własnymi ręcyma".
    Dzisiejsze BEKO, SIEMENSY, Electroluxy itp. to jeden chiński badziew. Niestety
    produceni wiedzą co robią, fachowo "wytaniając" produkty. AGD nie ma prawa
    działać dłużej jak 5-6 lat. Potem musisz wymienić je na nowe, bardziej trendy
    i bardziej ekologiczne, a stare masz wyrzucić na śmietnik i już. Jest to
    wszystko tak skonstruowane, że po ściśle wyliczonym czasie posypie się tyle
    rzeczy na raz, że naprawa stanie się nieopłacalna.
    Oczywiście moje narzekanie dotyczy sprzętu AGD klasy średniej, dostępnej dla
    ludzi a nie dla cżłonków rad nadzorczych ;-) Tak więc Miele, Smeg itp. są
    poza podejrzemiem (choć i poza zasięgiem dla większości).

    Pozdrawiam
    e-kran