  • Data: 2014-05-28 09:25:56
    Temat: Re: W sprawie czy budowac dzis dom
    Od: "Smerf" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Na grupie pojęcie luksusu mieszkania we własnym domu powstało w momencie
    >kiedy okazało się że własny dom lub mieszkanie straciło cechę dobrej lokaty
    >kapitału a stało się zbyt powszechnym >dobrem podlegającym degradacji i
    >spadkiem wartości w czasie.

    Jeżeli wypowiadasz swoje zdanie w zwiazku z prowadzoną kilka tygodni temu
    dyskusją na temat czy kupować/czy nie kupować mieszkania, to niestety ale
    również się mylisz.
    Prowadzenie tej dyskusji w bardzo ogólnych ramach nie prowadziło do
    wyciągnięcia wniosków.
    Zakładając jednakże, że warunki rozwoju naszego kraju będą postępowały we
    wzroście równoległym do ogólnie dostępnych danych makroekonomicznych, oraz
    tego co obserowuje się w sotatnim 20 leciu w zachodniej stronie europy, to
    zakup mieszkania jest jak najbardziej dobrą lokatą kapitału (i prosze mi tu
    nie przywoływać 'bumu' gospodarczego z lat 80' oraz początku 90').
    Porównywać można do Detroit, do Berlina wschodniego (ktos idiotycznie podał
    przykład Lipska) itp. i wtedy wyjdzie, że ryzyko inwestycji jest dość duże.
    Jeżeli jednak weźmiesz sobie pod uwagę np Sopot lub którekolwiek miasto
    akademickie - to w zasadzie inwestycja nie jest obarczona żadnym ryzykiem, a
    jej stopa zwrotu jest realtywnie wysoka i co najważniejsze stała w przeciągu
    długiego okresu czasu.
    Ale to zupełnie nie jest związane z tematem dyskusji.

    pzdr
    mar

    ps. wypicie piwa siedząc na własnym trawniku, zerkajac jednym okiem na
    zachód słońca a drugim uchiem przysłuchując się cykaniu świerszczy jest moim
    zdaniem luksusem, gdyż większosć mieszkajacych w mieszkaniach doświadcza
    tego jedynie przez dwa tygodnie w roku będąc na wakacjach ;)