  • Data: 2017-11-08 14:21:24
    Temat: Re: WM ,mam szkic i pytania (potrzebuję na wczoraj)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 8 Nov 2017 12:12:32 +0100, Kżyho

    > Hmm... a wytłumaczcie mi tak po chłopsku - abstrahując od kosztów, czemu
    > nie zrobić w każdym pomieszczeniu nawiewów na jednym końcu pomieszczenia
    > i wywiewów na drugim jego końcu? Przecież w ten sposób każde
    > pomieszczenia miało by zapewnioną wymianę powietrza, do tego pozwala to
    > nawet sterować jakoś indywidualnie wentylacją dla każdego pomieszczenia
    > osobno, no i drzwi nie musiałyby mieć podcięć/kratek.

    Ponieważ to by praktycznie nie działało uwzględniając wielkość
    zapotrzebowania na wymianę powietrza. Skoro na cały dom często wystarcza
    80-120m3/h (realnie, nie wg norm) to zobacz jakie przepływy wychodzą per
    odseparowane pomieszczenie. 5-8m3/h? Więc ta wymiana bardzo mizerna by
    była, albo trzebaby podkręcić przeloty, a to wiadomo śmierdzi jeszcze
    większymi kosztami (stąd pewnie pomysł autora na jakąś recyrkulację).

    Pomijam już konieczność bardzo dokładnego wyliczenia i osadzenia punktów
    żeby np. nie ssało smrodku/wilgoci z otwartej kuchni oraz wysterowanie
    tego. Chodzi o to, aby to powietrze właśnie jak najdłużej przepychać i to w
    konkretnym kierunku właśnie wilgotnych pomieszczeń. Tymczasem otworzysz i
    nie zamkniesz drzwi w pokoju/łazience, pasztet. Otworzysz okno, kolejny
    pasztet. Jak dla mnie masakra nie tylko inwestycyjna.

    --
    Pozdor
    Myjk