  • Data: 2010-02-25 19:10:50
    Temat: Re: Warto wchodzia w pompe ciep3a?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 25 Feb 2010 19:51:58 +0100, Maniek4 napisał(a):

    > Instalacja bez znaczenia, a wczesniej pisales o bezawaryjnych kotlach.

    Gdzie konkretnie? Napisałem tylko, że kotły również *nie są* bezawaryjne.
    Zepsuć się może wszystko.

    A, jeszcze doliczmy koszt przyłącza gazowego i ew. rozbudowy sieci, które
    za darmo nie są. Nawet jeśli ktoś już ma gaz "w ulicy", to pośrednio za to
    zapłacił w cenie działki.

    > lodowka w porownaniu z PC to pikus jesli chodzi o moc. Ona nie bedzie gorzej
    > chlodzila tylko z czasem bierze wiecej pradu, bo sprezarka musi dluzej
    > pracowac. Porownaj teraz set W do kilku kW.

    Kwestia wyłącznie skali - mocy i wielkości urządzenia. To się przecież nie
    przekłada w żaden sposób na awaryjność. Możesz mieć gówniany agregat w
    lodówce i doskonałej jakości w PC. I odwrotnie. Wszystko zależy od jakości
    wykonania i użytych materiałów.

    > Za 10 lat nie wiadomo jak bedzie. Moze okazac sie, ze nie bedzie to COP 4 a
    > COP 1,cos tam, a dwie dychy wydane.

    Tylko w jaki sposób ma ten współczynnik zmniejszyć się do tego stopnia?
    Proszę o konkretne przykłady. Przecież układ jest prosty jak konstrukcja
    cepa - sprężarka, chłodnica i wymiennik (a to wszystko za chore pieniądze).
    Może uciec czynnik, mogą zużyć się łożyska - ale to wszystko się naprawia
    bez większych problemów.

    No chyba, że Ci uciekną wody gruntowe przez jakąś katastrofę w okolicy...
    Ale nie wiem co by się musiało stać i jakie jest tego prawdopodobieństwo.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl