    From: "Papa5merf" <5...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Warto wchodzia w pompe ciep3a?
    Date: Fri, 26 Feb 2010 21:40:38 +0100
    <hm9538$2v9d$1@news2.ipartners.pl>

    Órzytkownik "marko1a" napisał:
    > Lat temu 3 dałem rodzicom zamrażarkę 6 letnią bo nie była mi potrzebna a
    > oni działkują na całego więc u nich się przyda myśłałem. Pochodziła dwa
    > lata aż pewnego razu w lecie ojciec zadzwonił i powiedział że zamrażarka
    > zgłupiała bo chodzi niemal cały dzień a tylko w nocy czasem się wyłącza.
    > Wezwałem kolegę serwisanta. Powiedział że to złom bo czynnik jest ale
    > agregat nie daje wymaganego ciśnienia tłoczenia i dlatego zamrażarka
    > chodzi
    > Ojciec stwierdził że wymontuje sobie agregat i przerobi na mały
> [...]

    ale tu nie chodzi o to żeby ze starej lodufki zrobić PC, nie te moce:O)
    wszystko do budowy PC jest w polsce do kupienia za rozsądne pieniądze, nie
    wiem tylko czy część sprężająca jest u nas produkowana czy się to sprowadza,
    PC to silnik napędzający sprężarkę, zamknięty obwód parownika i skraplacza
    rozdzielony zaworem, nawet sterowanie żadne tam nie jest potszebne:O)
    tak przy okazji się spytam jaki obecnie czynik chłodzący/grzejący jest
    stosowany w PC?
    a PC zasilana prądem już z samego założenia jest nieopłacalna, bo prąd jest
    drogi, żeby się opłacało trzeba dać silnik spalinowy, wtedy dla cop=3
    miałbyś 3kWh ciepła z 1kWh paliwa:O)
    jesteśmy krajem oqpowanym ekonomicznie, celowo otępia się wszystkich, w
    szkołach kształcą idiotuf co nawet matematyki nie znajom, a chodzi tylko o
    to żeby spszedawać nam stare i proste technologie jako supereko za kosmiczne
    pieniądze a ty masz na nie zarabiać niewolniczą pracą za grosze:O(
    na tej grupie (jak i każdej innej) siedzą etatowi ubecy, szpiedzi i
    "lobbyści" kturzy wciskają ludziom ciemnotę:O)