    From: "Maniek4" <s...@c...chrl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Warto wchodzia w pompe ciep3a?
    Date: Tue, 2 Mar 2010 00:20:24 +0100
    <hm9gr5$3ip$1@news2.ipartners.pl> <hm9i3k$5aq$1@news.onet.pl>
    <7...@v...googlegroups.com>
    <hm9n1s$5hr$1@news.interia.pl>
    <8...@q...googlegroups.com>
    <hm9p92$81s$1@news.interia.pl>
    <f...@q...googlegroups.com>
    <hmekfb$tio$1@news.interia.pl> <hmes3u$nae$1@inews.gazeta.pl>
    <hmet27$7f9$1@news.interia.pl>
    <5...@k...googlegroups.com>
    <hmf2bd$d5d$1@news.interia.pl>
    <4...@t...googlegroups.com>
    <hmf6sv$ijv$1@news.interia.pl>
    <5...@a...googlegroups.com>
    <hmfvgm$dfi$1@news.interia.pl>
    <8...@q...googlegroups.com>

    news:8181aabe-dd74-43e1-ab3c-

    > Alez prosze bardzo - wystarczy ulozyc soczewke ogniskujaca
    > promieniowanie w jednym punkcie. Bedzie tam grubo ponad 100st C :-)

    I to ma byc analogia do kolektora bez soczewki?? Jak zogniskuje te sama
    energie, ta sama soczewka na kolektorze to co sie stanie?

    > Bo Ty dalej tylko te temperatury i temperatury.. Nie da sie Ci tego
    > wytlumaczyc wiec chyba spasuje :)

    Napisalem przeciez 7kWh i ciagle rozgrzany do 100C. Wylaczamy pompe i mamy
    240C. 7kWh to nie temperatura przeciez. Ile wyprodukuje Ci podloga w pokoju
    od poludnia w sloneczny dzien? Do jakiej temp. jest w stanie rozgrzac sie w
    ogole by osiagnac jaka kolwiek moc? Jaka musi miec temp. by wytworzyc 7kWh w
    ciagu slonecznego dnia kiedy w domu jest 20C? Jak mozesz pomijac temp. skoro
    tak naprawde od nich wszystko zalezy?

    > Albo proponuje zrob test - wstaw solara do pokoju, postaw go przed
    > oknem (w zimie) - zobaczymy jakie bedzie mial uzyski -> bedzie widac
    > jak na dloni ile energii wpada przez takie okno do domciu :)

    Ja napisalem 7kWh, jakie masz zapotrzebowanie pokoju od poludnia, albo
    lepiej calego domu na energie w ciagu jednego dnia?
    BTW. Kolektor bedzie mial mniejszy uzysk w pokoju bo okno nie przepuszcza
    tyle promieniowania co brak okna, czy szyba kolektora. To jeden z powodow
    dla czego w domu zyski beda mniejsze, ale Ty starasz sie tego nie zauwazac.
    Ale zaproponuje Ci inny test. Twierdzicie, ze dom jest w stanie wykorzystac
    kazda dostarczona energie, nawet taka ktora kolektor sloneczny w zachmurzony
    dzien rozgrzewa do bezwartosciowych temperatur. Przykrec temp. na mieszaczu
    tak powiedzy do 10C zasilania i sprawdz, czy ta energia bedzie cos warta jak
    w domu jest 20C. Nie powiesz przciez, ze energii nie bedzie, bo wode jak by
    nie bylo po ostygnieciu posadzki trzeba bedzie do tych 10C ogrzac. Caly czas
    bedziesz dostarczal dodatkowa porcje energii. Czy to znaczy, ze dom nie
    bedzie stygl? Jaka moc uzyska posadzka przy temp. zasilania 10C i temp.
    wewnatrz 20C?

    Pozdro.. TK