    From: "Tornad" <t...@o...net>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wartośćdziałki?
    Date: Sat, 05 Dec 2009 15:30:07 +0100
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Zastanawiało mnie po prostu skąd taki skok wartości działki. Miejscowość na
    > Podlasiu, z tych upadających. Nie widać aby ktoś tu budował coś nowego. Więc
    > nawet z czystej ciekawości pofatyguję się do starostwa i poczytam jakie to
    > atrakcje odkrył tu rzeczoznawca ;-)

    Zadnych zrodel geotermalnych nie musi sie odkrywac ani nawet ziemi pozlacac
    aby ona "zyskiwala na wartosci". To nie cena ziemi rosnie, ona podobnie jak
    zloto, ma stala wartosc, tylko pieniadz sie dewaluuje. Takie jest prawo
    ekonomiczne i nic na to nie poradzimy.
    Ja ze 20 lat temu kupilem kawalek pola za 400 dolarow i teraz jest wart... no
    nie che zapeszac ale duuuzo razy wiecej. I chleb od trzech lat drozeje, pare
    lat temu bochenek w mojej wsi kosztowal 99 groszy a teraz pol bochenka nie
    kupisz taniej niz za 3 zlote...
    I tak ze wszystkim.
    Stalismy sie krajem zadluzonym czyli nowoczesnie, bez jednego wystrzalu
    skolonizowanym, a od dlugu trzeba placic lichwe czyli splacac procenty i na to
    porzebne sa pieniadze. Zatem przewiduje, ze nie tylko cena ziemi ale rowniez
    podatki od niej zapewne niedlugo wzrosna, gdyz lichwe trzeba splacac w
    terminie a tu za bardzo nie ma z czego, gdyz caly dorobek narodowy sprzedano
    za przyslowiowa czapke gruszek... A dlug nadal rosnie.
    Pzdr
    Tornad
    Pzdr.
    Tornad