  • Data: 2009-12-07 22:48:33
    Temat: Re: Wartość działki?
    Od: Dąbrowski <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:4b192b6e$1@news.home.net.pl...

    > Należy dokładnie przyjrzeć się operatowi szacunkowemu - jakie działki i
    > w jakiej okolicy były brane pod uwagę w wycenie.

    Byełm w starostwie i przeczytałem operat. Jedyna rzecz do której można mieć
    zastrzeżenia to właśnie zestawienie działek branych pod uwagę przy wycenie.
    Zgodnie z tym co napisał rzeczoznawca moja działka leży w strefie
    podmiejskiej. Tymczasem do wyliczeń wzięto 9 działek ze strefy podmiejskiej
    i dwie z centrum miasta. Wartość za 1 m2 w przypadku działek ze strefy
    podmiejskiej rozciąga się od 6 zł do 22 zł za 1 m2. W przypadku działek
    położonych w centrum wartość ta przekracza 44 zł i podciąga średnią do 19,80
    zł za 1m2. Czy to, że przy ustalaniu wartości działki ze strefy podmiejskiej
    wzięto pod uwagę dwie działki z centrum miasta może być podstawą
    zakwestionowania rzetelności wyliczenia?

    > Z drugiej strony - czy wartość z zeszłego roku nie była jakoś mocno
    > zaniżona?

    Cena 6 zł za 1m2 jaką w tym roku zapłacono w przypadku podobnej działki
    świadczy, że wartość z zeszłego roku raczej nie była zaniżona. To naprawdę
    mało atrakcyjna okolica ;-)

    > Z trzeciej ;) strony skok o 75% przez ostatni rok jest lekko podejrzany,
    > chyba że to okolica, do której fala wzrostu wartości dopiero dociera.

    W operacie rzeczoznawca napisał, że w przypadku tej okolicy nie zanotowano
    znaczącego skoku wartości transakcji. Powodem tego jest duża podaż przy
    małym popycie.