  • Data: 2009-04-11 20:29:08
    Temat: Re: Wchodzi elektryk ..
    Od: "Jd." <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarek M." <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:grqllq$e1k$1@achot.icm.edu.pl...
    > Witam
    >
    > Tuż po świętach wchodzi Pan elektryk ze swoją ekipą.
    > Proszę podpowiedzcie na co zwrócić uwagę ,
    > czego dopilnować i czego wymagać by do końca życia nie przeklinać.

    Na to by podzielić instalację na odpowiednią liczbę obwodów, by nie dawać
    jednej różnicówki na wszystko, by instalacja była zrealizowana zgodnie z
    zapotrzebowaniem (żeby sie nie okazało że wszystkie gniazdka wypadną ci za
    meblami).
    Ponadto przemyśl potrzeby "pozaenergetyczne" - anteny, ethernet, telefon,
    alarm, sterowanie.
    Nie zapomnij o oswietleniu zewnętrznym, ryglu/domofonie przy furtce,
    zasilaniu i sterowaniu napędów rolet (jeśli rolety przewidujesz).

    > Instalacja ma być bezpuszkowa, do tego ma mnie przekonać P. elektryk.

    Pamiętaj żeby puszki były odpowiednio głębokie, inaczej osadzenie osprzętu
    będzie koszmarem.

    > Przewody w podłodze w peszlach, ciekawe jak obejdą ogrz. podłogowe na
    > parterze :-)

    Podłogówka zapewne zostawia nieco miejsca przy ścianach.

    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl