    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wełna , wełna , wełna ...
    Date: Mon, 20 Aug 2012 11:22:49 +0200

    Użytkownik "/// Kaszpir ///" <b...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:k0slc8$hth$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie wiem ...
    > Wiem że ludzie ocieplają różnymi wełnami. Widziałem zdjęcia z ocieplenia
    > dachu Pinkiem i gościu nie narzekał a na zdjęciach wyglądało dobrze.

    Na zdjeciach bedzie wygladalo dobrze, klopot w tym, ze miedzy krokiew a
    welne wsuniesz reke bez najmniejszego problemu. Wyjmiesz i dziura zostaje
    jak reka. Trudno to opisac, to trzeba zobaczyc.

    > Mój dom nie jest super energetyczny więc sądzę że 30cm ocieplenia aż nadto
    > starczy. Mój dach ma pochylenia 30 stopni więc zbyt ostry nie jest.
    > Zastosuję sznurowanie dla pewności. Wełnę sam chcę sam ułożyć i będę się
    > starał jak najlepiej ułożyć.

    Sznurowanie bedzie konieczne. Twoja welna nie ma nawet szans utrzymac sie
    miedzy krokwiami bez sznura.

    > Toprocka nie chcę bo nie widzę potrzeby używania tak drogiej wełny. Moj
    > dom nie jest ani pasywny ani super energooszczędny więc stosowanie super
    > wełny mija się u mnie z celem bo zyski były by pomijalne i nawet użycie
    > 30cm wełny uważam za lekkie przegięcie , tym bardziej że na poddaszu nie
    > mam zbyt dużo miejsca i każdy cm się liczy ...

    Skoro liczy sie kazdy centymetr to tym bardziej powinno sie stosowac cieple
    welny. mozesz wtedy poprzestac na np. 25cm a nie 30.
    Natomiast Twoje pomijalne zyski... Trudno to ocenic. Tu na grupie ludzie
    chetnie posluguja sie parametrami z opakowania. Mozna je teoretycznie
    porownywac, ale powtarzam to, ze to tylko teoria, bo dotyczy tylko welny,
    nie gotowej przegrody. To tak jak bys porownywal w sensie wykonawczym
    ocieplenie zrobione z gabki i waty wyciaganaje z wora. Jak taka wate ulozyc
    szczelnie miedzy krokwiami jak wszystko leci na leb? Po prostu kupujac dobra
    welne masz wieksze szanse zblizyc sie to jej teoretycznych parametrow na
    calej przegrodzie. Opor cieplny nie przeklada sie matematycznie bezposrednio
    na cene. Technicznie to nie jest tak, ze jak czegos bedzie 20cm to mozna dac
    30cm gowna i izolacyjnie wyjdzie na to samo.

    Pozdro.. TK