  • Data: 2014-09-11 09:57:33
    Temat: Re: Wentylacja
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:74e8bcdd-f589-4bdc-94be-12234d28c579@go
    oglegroups.com...

    > Czy we wzorze Q= m x c x (t2-t1) wprowadzono nowy czynnik dla kuchenek
    > indukcyjnych. Przy takiej samej mocy dostarczonej do garnka każdy typ
    > kuchenki ugotuje
    > ziemniaki w tym samym czasie.

    A kto pisał o takiej samej mocy???

    > Piszesz że rzadziej zaglądasz. To bzdura bo czas w jakim ugotują się
    > ziemniaki zależy od ilości wody, tej nie odmierzasz z jedno procentową
    > dokładnością.

    Nie pisałem o czasie ugotowania, ale czasie od włączenia do zagotowania i
    konieczności zmniejszenia mocy by nie wykipiało. Garnki maja naniesioną
    podziałkę i wodę można wlać z dokładnością do pojedynczych procentów.

    > Zależy również od wielkości ziemniaków lub kawałków na jakie je pokrojono.
    > Mój sposób gotowania ziemniaków polega na tym że ustawiam pełną moc płytki
    > co
    > ma 1200W. Po pierwszym podskoczeniu pokrywki wyłączam płytkę.

    No i o ten czas do pierwszego podskoczenia mi chodzi. Nie muszę czekać i się
    gapić, albo co chwilę zaglądać. Bo mam pewność że w tym garnku w tej ilości
    wody ziemniaki zagotują się w ciągu x minut z dokładnością do minuty. Więc
    nastawiam timer i idę robić coś innego. Jak dzwoni to przychodzę zmniejsza
    moc na 0,5 i włączam timer na 15 minut. I znowu idę robić cos innego. Po 15
    minutach jak dzwoni wracam i sprawdzam czy już są dobre bo niestety z
    ziemniakami to różnie bywa w tym samym sklepie w zasadzie co tydzień są inne
    ziemniaki.

    > Bo gazowa będzie szybsza do ryżu albo kaszy jeśli jest w niej palnik co ma
    > 3,5kW. A są i takie gazowe co mają palnik w okolicach 4kW.

    To zależy od gazu. Przy butli PB uzyskuje się wyższe moce niż przy gazie
    ziemnym. Jak pisałem ja wygrałem zakład że na mojej indukcji na średnim polu
    2l wody zagotują się szybciej niż na dużym palniku kuchenki gazowej (jakiś
    zwykły Wrozamet czy Amica).

    Pozdrawiam
    Ergie