  • 1. Data: 2014-09-08 20:32:35
    Temat: Wentylacja
    Od: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl>

    Czy w kazdym pomieszczeniu budowanego domu musi byc wentylacja - w lazience,
    wc, kuchni, kotlowni oczywiscie ze musi byc,
    A jak jest z pokojami, czy w kazdym musi byc wentylacja?

  • 2. Data: 2014-09-08 20:39:46
    Temat: Re: Wentylacja
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Użytkownik_zyga" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > A jak jest z pokojami, czy w kazdym musi byc wentylacja?

    nie

  • 3. Data: 2014-09-08 20:45:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 września 2014 20:32:35 UTC+2 użytkownik Użytkownik_zyga
    napisał:
    > Czy w kazdym pomieszczeniu budowanego domu musi byc wentylacja - w lazience,
    > wc, kuchni, kotlowni oczywiscie ze musi byc,
    > A jak jest z pokojami, czy w kazdym musi byc wentylacja?

    Najpierw sobie odpowiedz na pytanie czym jest wentylacja i jak dziala :)
    Powietrze ma wpadac do domu nawiewnikami (zwykle w/przy oknach) i przelatywac
    przez pomieszczenia do komina tak, zeby te pomieszczenia przewietrzyc.
    Jak wpadnie w salonie i przeleci do komina w kuchni to salon zostanie
    przewietrzony. Czyli w salonie komin jest niepotrzebny :)

    Generalnie kominy powinny byc w pomieszczeniach brudnych takie jak wymieniles
    (w koncu nie chcemy zeby powietrze latalo odwrotnie - od wilgotnego i czasem
    smierdzacego kibla do salonu).

    PS. W wentylacji grawitacyjnej niestety ciag sie czasem odwraca i taka
    sytuacja ma miejsce (jeszcze dodatkowo moze zaciagac dym z komina). To
    jedna z wad WG :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2014-09-08 20:59:34
    Od: Użytkownik_zyga <z...@p...onet.pl>

    *Budyń* <b...@r...pl> typed:
    > Użytkownik "Użytkownik_zyga" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > nie

    Juz doczytalem
    http://muratordom.pl/eksperci/pytania/czy-kanaly-wen
    tylacyjne-powinny-byc-w-kazdym-pomie/1080/
    http://www.e-instalacje.pl/a/3240,wentylacja-domu-wy
    magania
    itd..

  • 5. Data: 2014-09-09 09:43:42
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > Jak wpadnie w salonie i przeleci do komina w kuchni to salon zostanie
    > przewietrzony. Czyli w salonie komin jest niepotrzebny :)

    Nie to co opisałeś to nie jest wentylacja to jest za przeproszeniem g.!

    Pisanie o tzw. wentylacji grawitacyjnej w XXIw. to tak jakby na pytanie o
    płytę indukcyjną polecać komuś piec z fajerkami.

> [...]
    > wymieniles
    > (w koncu nie chcemy zeby powietrze latalo odwrotnie - od wilgotnego i

    Dlatego robimy prawdziwą wentylację a nie dozwoloną prawem prowizorkę.

    A wracając do pytania świeże powietrze powinno zostać dostarczone a stare
    usunięte z _każdego_ pomieszczenia. Dlatego w pokojach robi się nawiewy w
    przeciwnym rogu pokoju niż drzwi a w kuchniach, łazienkach, pom.
    technicznych i garderobach wywiewy też jak najdalej od drzwi. Dzięki temu
    _cała_ przestrzeń jest wentylowana. Jeśli chodzi o przedpokoje to gdy na
    jednym końcu są pokoje a na drugim łazienka/kuchnia to nie ma potrzeby ich
    dodatkowego wentylowania bo ruch powietrza z nawiewów w pokojach
    przewentyluje też przedpokój.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2014-09-09 09:46:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 września 2014 09:43:42 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > A wracaj�c do pytania �wie�e powietrze powinno zosta� dostarczone a stare
    > usuni�te z _ka�dego_ pomieszczenia. Dlatego w pokojach robi si� nawiewy w
    > przeciwnym rogu pokoju ni� drzwi a w kuchniach, �azienkach, pom.
    > technicznych i garderobach wywiewy te� jak najdalej od drzwi. Dzi�ki temu
    > _ca�a_ przestrze� jest wentylowana. Je�li chodzi o przedpokoje to gdy na
    > jednym ko�cu s� pokoje a na drugim �azienka/kuchnia to nie ma potrzeby ich
    > dodatkowego wentylowania bo ruch powietrza z nawiew�w w pokojach
    > przewentyluje te� przedpok�j.

    Dokladnie to samo napisalem wyzej ale rozumiem ze z czepialstwa musiales sie
    czepic, choc kompletnie nie bylo czego :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2014-09-09 10:40:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Dokladnie to samo napisalem wyzej ale rozumiem ze z czepialstwa musiales
    > sie
    > czepic, choc kompletnie nie bylo czego :D

    Jak to nie było czego? Ty opisałeś myślenie życzeniowe: mam nawiewnik i
    komin to powietrze ma wpadać nawiewnikiem a wylatywać kominem. Tymczasem jak
    sam przyznałeś nie zawsze tak się dzieje.

    Jest rok 2014 i każde pytanie o wentylację grawitacyjną powinno się spotykać
    z jasną i konkretną odpowiedzią: daj sobie spokój i zrób prawdziwą
    wentylację.

    Wyjaśniałem już - jestem egoistą i w moim własnym interesie jest by ludzie w
    swoich domach mieli wentylację a nie pseudo-wentylację. Po postu nie lubię
    smrodu i zaduchu u ludzi których odwiedzam :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2014-09-09 13:27:39
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Mon, 8 Sep 2014 20:32:35 +0200, Użytkownik_zyga napisał(a):

    > Czy w kazdym pomieszczeniu budowanego domu musi byc wentylacja - w lazience,
    > wc, kuchni, kotlowni oczywiscie ze musi byc,
    > A jak jest z pokojami, czy w kazdym musi byc wentylacja?

    To może tak.
    Dla mnie po przygodach z wentylacją grawitacyjną w mieszkaniu w bloku,
    robienie tego samego błędu w domu to rzecz niedopouszczalna.

    Wyjściem jest wentylacja mechaniczna (ma swoje ograniczenia natury
    formalnej), może być rekuperacją.
    Jeżeli to wybierasz to możesz zamówić firmę, która w ramach usługi zrobi
    projekt, policzyli co i jak i sama wyznaczy gdzie mają być nawiewy a gdzie
    wywiewy.

    Z przeciwskazań to: kuchenka gazowa oraz piec gazowy. Ztego co wiem, to
    przy wentylacji mechanicznej można nie dostać "odbioru".

    --
    Franc

  • 9. Data: 2014-09-09 13:53:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Franc" napisał w wiadomości grup
    net...

    > Z przeciwskazań to: kuchenka gazowa oraz piec gazowy. Ztego co wiem, to
    > przy wentylacji mechanicznej można nie dostać "odbioru".

    Z piecem gazowym z zamkniętą komorą (kondensacyjny też ma zamknięta komorę)
    to jest tak, że urzędnicy różnie interpretują przepisy jedni każą robić
    dodatkową kratkę, a inni nie.

    A co do kuchenki to kto w nowym domu robi kuchenkę gzową i po co? Temat co
    jakiś czas powraca i za każdym razem okazuje się że ktoś kto jeszcze przy
    poprzedniej dyskusji był zwolennikiem gazu już ma indukcję.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2014-09-09 14:02:17
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-09-09 13:53, Ergie wrote:
    > A co do kuchenki to kto w nowym domu robi kuchenkę gzową i po co? Temat
    > co jakiś czas powraca i za każdym razem okazuje się że ktoś kto jeszcze
    > przy poprzedniej dyskusji był zwolennikiem gazu już ma indukcję.

    Skąd ty czepiesz te dane?
    Mam nowy dom i płyta gazową, której na prąd nie zamieniłbym za chiny ludowe

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info