  • Data: 2010-07-01 12:02:10
    Temat: Re: Wentylacja grawitacyjna mit nie dzialania latem.
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-07-01 13:24, rrr wrote:
    > [...] Mnie natomiast nurtuje inny problem, jak rozwiązano
    > problem dzieci :) Mianowicie z salonu na taras/trawnik mam drzwi
    > balkonowe, przesuwne o szrokości ok 140 cm jedno skrzydło, drzwi owe jak
    > jest ciepło są otwarte cały dzień, dzieciaki biegają w tą i z powrotem.
    > Wieczorem również gdy siedzimy na tarasie, to człowiek a to wchodzi do
    > kuchni a to wychodzi. Więc wentylacja jest zapewniona. Czy w przypadku
    > went. mech. wyłącza się po prostu jakąś sekcję, czy po prostu jest
    > włączona i niepotrzebnie tylko płacimy za prąd ?
    >
    > pozdrawiam
> [...]

    Taki jak Twój problem dzieci rozwiązuje się chyba głównie przez ich
    dorośnięcie. W każdym razie nie zauważyłem, ażeby nasze pełnoletnie już
    pociechy biegały w tę i z powrotem ;-)

    Natomiast wyłączanie całej wentylacji mechanicznej to jest jakby nieco
    bez sensu. Z takiego mianowicie powodu, że poza dostarczaniem świeżego
    powietrza wentylacja ma także usuwać powietrze zużyte.

    U nas jest wprawdzie możliwość wyłączenia całej sekcji (pojedynczego
    piętra), ale nigdy z tego nie korzystaliśmy. Na poziome pojedynczego
    pomieszczenia sterować przepływem powietrza mogę ustawiając odpowiednio
    anemostaty.

    Piotrek