  • 1. Data: 2010-06-30 23:37:42
    Temat: Wentylacja grawitacyjna mit nie dzialania latem.
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Uszanowanie.

    Montowalem ostatnio kratke wentylacyjna i rure spiro do okapu w kuchni.
    Przed wlozeniem rury do kanalu sprawdzalem zapalniczka ciag w kanale.
    Plomien stal jakby nie bylo ciagu w ogole. Pomyslalem, przeciez chlopaki od
    wentylacji mechanicznej pisali na grupie, ze grawitacyjna latem nie dziala
    to nie ma co sie dziwic, ale temat mnie zainteresowal i wlozylem lusterko do
    kanalu. Swiatlosci z nieba brak. Wlozylem zarowke i niestety cegla. Po
    calowieczornej udrece kanal udroznilem a ciag grawitacyjny raczyl sie
    pojawic i trwa do dzis. Podobnie jest z kratka wentylacyjna, ciagnie na oko
    podobnie jak zima. W lazience przez noc gres po kapielach wieczornych
    wysycha do rana przy zamknietym oknie.
    Mitem panie i panowie jest to, ze wentylacja grawitacyjna nie dziala latem.
    Dziala i nie widze zeby gorzej jak zima, a patrzac na swoje pociechy nie
    widze sensu montowania tego bo komary i co tam jeszcze, gdyz i tak prawie
    wszystkie mozliwe drzwi w domu sa ciagle pootwierane a ja hitlerjugent nie
    jestem i nie mam zamiaru ganiac pociech z pala przystosowujac je i siebie do
    ograniczen wentylacji domowej.
    Przy okazji, za same pompy CO w ilosci dwoch sztuk po szesciu miesiacach
    dostalem wyrownanie z ZE na kwote przekraczajaca 170zl a to dwie male pompy.
    Niech mi ktos teraz powie, ze wentylacja mechaniczna nie kosztuje.

    Pozdro.. TK

  • 2. Data: 2010-07-01 06:15:27
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Maniek4 pisze:

    > Niech mi ktos teraz powie, ze wentylacja mechaniczna nie kosztuje.
    >
    > Pozdro.. TK

    Hehe...
    Szacowne grono już dawno orzekło, że went mechaniczna jest jedynie
    'komfortem, a nie oszczędnością' - mowa o rekuperacji :-).
    Niech i tak będzie, ale dla mnie nie odbywa się to bezkosztowo, a teraz
    znowu się to potwierdza :-).

    pozdr
    robercik-us

  • 3. Data: 2010-07-01 06:52:49
    Od: Marcin Piekarski <m...@i...com.pl>

    Witam,
    Z wentylacją grawitacyjną jest jeden kłopot. Ona działa, tylko nigdy nie
    wiadomo czy aktualnie wyciąga powietrze czy je nawiewa do pomieszczenia
    i z jaką intensywnością to się dzieje. Z racji różnicy temperatur
    /wewnątrz-zewnątrz/ na ogół będzie usuwać powietrze z pomieszczenia.
    Jednak wystarczy włączyć okap w kuchni, np. zimą przy zamkniętych oknach
    i kanał wentylacyjny zadziała jako nawiew świeżego powietrza do budynku.
    Powyższe jest trudne do połączenia z ideą "superoszczędnego" budynku - o
    ile komuś taka idea w ogóle się podoba.
    pozdrawiam,
    Marcin

  • 4. Data: 2010-07-01 08:32:08
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail skasuj com>

    > Z wentylacją grawitacyjną jest jeden kłopot. Ona działa, tylko nigdy nie
    > wiadomo czy aktualnie wyciąga powietrze czy je nawiewa do pomieszczenia i
    > z jaką intensywnością to się dzieje.

    Dokładnie. To jest jej największa wada.
    Rekuperacja jako alternatywa na dzień dzisiejszy jest jednak zbyt droga.
    Mam na myśli porządnie zaprojektowaną i zrealizowaną instalację, która
    będzie przede wszystkim bezgłośna.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 5. Data: 2010-07-01 08:35:26
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 1 Lip, 08:15, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Hehe...
    > Szacowne grono ju dawno orzek o, e went mechaniczna jest jedynie
    > 'komfortem, a nie oszcz dno ci ' - mowa o rekuperacji :-).
    > Niech i tak b dzie, ale dla mnie nie odbywa si to bezkosztowo, a teraz
    > znowu si to potwierdza :-).
    >
    > pozdr
    > robercik-us

    swego czasu przedstawialem obliczenia na odzysk ciepla vs koszty
    utrzymania instalacji i amortyzacji.
    Wg obliczen na palacach system sie oplaca.
    Druga sprawa to ostatnia plaga komarow. Spanie przy otwartym oknie
    jest swiadomym torturowaniem sie.
    Obecnie stosuje technike.
    wentylatory na 75% od godz 21 do rana
    wentylatory na 40% od godz 7 do 21

    w domu temp 22 stopnie latem.

    zima technike wentylacji odwracam /noc slaba wydajnosc, dzien wieksza/

  • 6. Data: 2010-07-01 08:45:02
    Od: "quent" <quent75 maupa gmail skasuj com>

    > Druga sprawa to ostatnia plaga komarow. Spanie przy otwartym oknie
    > jest swiadomym torturowaniem sie.

    Sa moskitiery albo srodki przeciw komarom do kontaktu. Wszystko to proste,
    taniutkie i skuteczne rozwiazania.

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 7. Data: 2010-07-01 09:02:40
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Uzytkownik "Kudlaty" <p...@g...com> napisal w wiadomosci

> [...]
    > utrzymania instalacji i amortyzacji.
    > Wg obliczen na palacach system sie oplaca.
    > Druga sprawa to ostatnia plaga komarow. Spanie przy otwartym oknie

    Problemem nie jest otwarte okno w nocy a otwarte wszystko w ciagu dnia.

    I dodatkowy rachunek za prad.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2010-07-01 09:22:00
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2010-07-01 11:02, Maniek4 wrote:

    > I dodatkowy rachunek za prad.

    No ale tak mniej więcej działa *każda* technologia. Ma zalety i wady.

    Używamy wentylacji mechanicznej od 7 lat i bardzo sobie chwalimy
    ewidentnie lepsze funkcjonowanie w dobrze wentylowanym (bez względu na
    porę roku) domu.

    Poza tym zauważamy takie szczegóły jak brak "syfu" wlatującego przez
    otwarte okna, niezaparowane lustra w łazienkach, etc ...

    Wadą są oczywiście koszty, który trzeba ponosić: rekuperator wraz z
    instalacją, GWC, koszty energii elektrycznej.

    Piotrek

  • 9. Data: 2010-07-01 09:41:40
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 01.07.2010 01:37, Maniek4 wrote:
> [...]
    > Przed wlozeniem rury do kanalu sprawdzalem zapalniczka ciag w kanale.
    > Plomien stal jakby nie bylo ciagu w ogole.
    Mi się podobało jak kominiarze sprawdzali przewody wentylacyjne w biurze
    gdzie pracuje.
    Jeden chodził z wiatraczkiem, drugi z papierami.
    Co przyłożyli ten wiatraczek do kratki to ten ani drgnie, wtedy padało
    hasło - "otworzyć okno" no i po otwarciu coś ten wiatraczek drgną (nie
    zawsze w tę samą stroną;)), kręcił się on tak lakonicznie - widocznie
    nie chciało się mu tak samo jak tym kominiarzom:)
    Natomiast jak maszerowali do kolejnej kratki, to pęd powietrza podczas
    tego spokojnego spacerku powodował że wiatraczek chciał odfrunąć.

    Na moje spostrzeżenie, że jak zawieje na zewnątrz, to z kratki wieje że
    włosy targa(siedzę akurat pod kratką) odpowiedzieli lakonicznie - "jest
    dobrze"

  • 10. Data: 2010-07-01 09:48:02
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > No ale tak mniej więcej działa *każda* technologia. Ma zalety i wady.

    Paru gosci kilka miesiecy temu przekonywalo grono, ze wentylacja
    grawitacyjna nie dziala latem i pod tym wzgledem nic nie zastapi
    mechanicznej. Napisalem po doswiadczeniach organoleptycznych, ze to kit,
    wiec ta wada grawitacji odpada.

    > Używamy wentylacji mechanicznej od 7 lat i bardzo sobie chwalimy
    > ewidentnie lepsze funkcjonowanie w dobrze wentylowanym (bez względu na
    > porę roku) domu.

    Komfortu nikt rozsadny tu nie negowal, ale ja podejzewam, ze wystarczajacy
    komfort zapewnia odpowiednia kubatura budynku.

    > Poza tym zauważamy takie szczegóły jak brak "syfu" wlatującego przez
    > otwarte okna, niezaparowane lustra w łazienkach, etc ...

    Moze jak bede emerytem i dzieci sie wyniosa to dostrzege te zalete, co do
    luster tez problemu wiekszego nie widze. Moze w malych lazienkach.

    > Wadą są oczywiście koszty, który trzeba ponosić: rekuperator wraz z
    > instalacją, GWC, koszty energii elektrycznej.

    I mit o 80% zyskach na ogrzewaniu upada.

    Pozdro.. TK