  • Data: 2010-06-22 15:44:07
    Temat: Re: Wezyki w oplocie stalowym
    Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wszystkie znane mi awarie to nie było peknięcie węża gumowego wewnątrz oplotu
    > nylonowego, mosiężnego czy stalowego, ale pęknięcie jednej z końcówek.
    >
    > I było tego sporo, łącznie z zalaniem kilku pięter !
    > KOŃCÓWKI wężyków to są BARDZO słabe punkty !!
    >
    > Dodatkowo:  osprzęt do grzejników CO powinien wytrzymywać 10 bar (10
    > atmosfer).
    >
    > Osprzęt do ciepłej wody uzytkowej tyle nie musi wytrzymywac.
    >

    > -----

    > łazienkowego?
    >
    > --
    Najsłabszym punktem nie są wężyki a ten co je montuje. Prawidłowo zamontowany
    wężyk ma trwałość wynikającą że starzenia się materiału wężyka, czyli dziesiątki
    lat. Z wyjątkiem wężyków które sam montowałem nie widziałem prawidłowo
    zamontowanego wężyka. Najbardziej wężykom szkodzi dokręcanie aż sos pójdzie z
    uszczelki. W połączeniu gdzie wystarczające jest silne dokręcenie ręką
    hydraulicy i różni tacy co się niby znają, używając potężnych kluczy niszczą
    uszczelkę i powodują skręcenie wężyka. W zasadzie nowy zbyt silnie przykręcony
    wężyk nadaje się do wymiany. Jak do tego dołożyć niewłaściwe, czyli nie zgodne
    ze sposobem montażu łączników elastycznych, dobranie długości wężyka i jego
    ułożenie w stosunku do rur które łączy. To nie należy się zastanawiać czy wężyk
    puści ale kiedy puści.