    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 12 Oct 2013 01:12:21 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Wiatrak do okapu kuchennego
    From: p...@t...pl

    W dniu piątek, 11 października 2013 14:54:38 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup

    oglegroups.com...

> [...]
    >
    > - wentylator kanałowy gdziekolwiek pomiędzy okapem a rekuperatorem/kominem
    >
    > - wentylator odśrodkowy w obudowie do której podłączasz kanał od okapu i
    >
    > drugi idący dalej do komina
    >

    > Nie mam (bo u mnie okap działa tylko jako pochłaniacz), ale mam spore
    >
    > doświadczenie odnośnie różnych systemów wentylacji.
    >
    > Najprościej rzecz ujmując: każde odsunięcie wentylator dalej od wlotu/wylotu
    >
    > powoduje zmniejszenie hałasu. Co do samych wentylatorów to odśrodkowe są
    >
    > cichsze od kanałowych, przy założeniu że oba są podobnej jakości. Dobry
    >
    > kanałowy będzie cichszy niż byle jaki odśrodkowy.

    Chyba w Ciarko można zamówić dany model z wentylem montowanym oddzielnie "gdzieś
    daleko". Kosztowało to kiedyś niemało, ale rozwiązanie idealne, aby nie stracić
    gwarancji, a mieć ciszę w kuchni. Chociaż i tu nie widzę jakiegoś problemu. W
    Mastercooku demontaż turbiny jest banalnie prosty. Wykonanie obudowy, aby w razie
    naprawy serwis nie miał się do czego przyczepić to też chyba nie jakiś większy
    kłopot.