    From: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Widok z wczoraj
    Date: Tue, 13 Jan 2009 09:55:07 +0100

    Użytkownik "kiki" <...@...c> napisał w wiadomości
    news:gkgg0e$vd6$1@opal.futuro.pl...

    > "Maniek4" <t...@p...fm> wrote in message

    > Masz rację ale wykonawca powinien dbać o to, a nie inwestor. Inwestor może
    > chcieć, a wykonawca nie ma prawa wykonywać głupich poleceń. Ci z kopalni
    > Wujek tłumaczyli się, że oni strzelali do ludzi, bo im kazano. To jest
    > dokładnie to samo :-)

    Kiki - generalizujesz, a porównanie z Wujkiem jest poniżej poziomu
    krytyki i dobrego smaku.

    Wykonawca ma wykonać to co ma zapisane w umowie w terminie zapisanym
    w umowie. Przyjrzyj się postępowaniom publicznym (szczególnie tym
    dofinansowywanym z UE) - tam masz czarno na białym (co prawda między
    wierszami SIWZ, ale każdy kto przynajmniej raz brał w tym udział to wie),
    że albo bierzesz robotę, o której wiesz, że jej nie zrobisz dobrze (bo
    termin jest taki, że choćbyś na uszach stawał - nie zrobisz), albo - nie
    masz roboty. A termin jest sztywny, bo Zamawiający ma wydać pieniądze przed
    datą X określoną czy to przez budżet Zamawiającego, czy przez warunki
    dofinansowania UE, czy n innych zmiennych w czasie wymogów.

    Janusz Pawlinka