    From: "kiki" <c...@v...ts>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wieje mi z sufitu na poddaszu.... - co robic?
    Date: Sat, 17 Oct 2009 05:22:21 +0200

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message
    news:hba8l6$hr9$1@news.interia.pl...

    > Użytkownik "kiki" <c...@v...ts> napisał w wiadomości

    > Przybijasz ja zszywaczem jakos na zaklad, czy tylko odmietrzasz miedzy
    > krokwie i bez podwijania krawedzi przybijasz do krokwi?
    > Zastanawiam sie, jak to technicznie robic, zeby sie nie narobic.
    > Jak wyjdzie laczenie w dlugosci krokwi to sklejasz to, czy tylko zaklad
    > dolna na gorna?

    Jak pruliśmy skosy ale wybiórczo to robiłem tak

    krokwie 20cmx10cm

    5cm od deskowania dawałem drut wiązałkowy na gwozdki żeby się naprężał. od
    krokwi do krokwi zygzakiem. Zostawało około 15cm na wełnę.
    Teraz wiatroizolację między te krokwie żeby dotykała drutu i zachodziła te
    po15cm - czyli pasek 15+90+15 = 120cm i takerem po bokach a do drutu
    wiązałkowego tymczasowo kawałkami taśmy 2-stronnej... żeby nie opadała.
    Już samo założenie membrany powodowało, że w pomieszczeniu robiło się ciepło
    w zimie.
    Zakład wiatroizolacji na krokwie chyba dawałem większy. Używałem pasów 150cm
    szerokości i tym co zwisało obklejałem grzybki profili.
    Teraz w to normalnie wełnę 15 i 10 poprzecznie.
    oczywiście wełna w profile także i na to paroizolacja i płyty

    Jeśli tak zrobisz jak ci mówię to sam zobaczysz. Połowę opału pójdzie ci
    mniej.