    From: M <M...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wieje mi z sufitu na poddaszu.... - co robic?
    Date: Sun, 18 Oct 2009 11:52:13 +0200

    kiki pisze:
    > "M" <M...@w...pl> wrote in message

    > Obawiam się, że zysk z 30cm będzie znikomy, bo i tak coś będzie źle wykonane
    > i cała ta zabawa na nic :-)

    Zysk z 30cm to jedno, drugie to odpowiednia obróbka okien. :-)

    Obecne problemy z budowaniem wynikają z "nowych" technologii. Kiedyś
    niczego się nie ocieplało a "fachowiec" musiał mieć głównie siłę by
    cegły podawać - myślenie nie było potrzebne. Teraz wchodzą różne
    technologie, które bardzo często wymagają do skutecznego działania
    odpowiedniej implementacji całego procesu (np. jeśli paroizolacja, to
    obowiązkowo szczelna). Przez wyżyłowane parametry techniczne pojawiają
    się nowe efekty (na co zwrócił tutaj ktoś uwagę - jeszcze parę lat temu
    producenci wełny nie kazali używać wiatroizolacji teraz jest to norma we
    wszystkich instrukcjach), nowe technologie są poprawiane, znajdowane są
    kolejne szczegóły (coś, co wydawało się mało istotne) i modyfikuje się.
    A królikami doświadczalnymi są inwestorzy, bo część rzeczy wychodzi po
    roku - dwóch, a część po kilkunastu latach.

    M.

    PS
    Kto sprawdzał wykonawców poddasza zamykając szczelnie okno i wysysając
    dmuchawą powietrze z pomieszczenia? Przy szczelnej paroizolacji (a ma
    być szczelna) powinno wyraźnie obniżyć się ciśnienie. Ktoś ma namiary na
    takie urządzenia do testowania?