  • Data: 2014-04-30 11:48:32
    Temat: Re: Wielki "sukces" dopłat ;)
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

    > Każdemu kto przyjdzie do mnie na budowę muszę się tłumaczyć dlaczego nie
    > korzystam z tej dopłaty, przecież to aż 30-50 tyś!

    Ja też :-)

    > Szkoda że się skończyła możliwość odliczania VAT, do nowego programu się
    > nie łapię... Ta ulga na VAT to chyba jedyna sensowna i faktycznie
    > odczuwalna dopłata była...

    Ulga się skończyła przez lobby partaczy, którzy przez to mieli mniej
    klientów: Dla przykładu:

    Drzwi wejściowe kosztujące 2 tys. netto.

    Po staremu:
    - Jak robię sam: Płacę 2460 brutto za drzwi, montuję sam i odzyskuję 320zł.
    Sumarycznie wydaję 2140zł + trochę własnej pracy.
    - Jak biorę fachowca: Płacę 2140 za drzwi z montażem + 400zł za montaż.
    Sumarycznie wydaję 2640zł.

    Różnica 400zł.

    Po nowemu:
    - Jak robię sam: Płacę 2460 brutto za drzwi, montuję sam i nic nie
    odzyskuję. Sumarycznie wydaję 2460zł + trochę własnej pracy.
    - Jak biorę fachowca: Płacę 2140 za drzwi z montażem + 400zł za montaż.
    Sumarycznie wydaję 2540zł.

    Różnica 80zł.

    Za 80 zł to przeciętnemu kowalskiemu nie będzie się chciało samemu robić
    tylko zamówi drzwi z montażem. Czyli w praktyce jak zwykle ci co mają dwie
    prawe ręce i potrafią coś samemu zrobić stracą aby inni mieli lepiej -
    klasyczny janosik - zabieranie zaradnym i dawanie nieudolnym.

    Niestety lobby budowlane jest silne, a inwestorów indywidualnych nikt nie
    reprezentuje.

    Pozdrawiam
    Ergie