    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wielkość domu a wielkość mieszkania
    Date: Fri, 05 Jul 2013 16:34:26 +0200

    Lukasz Kozicki wrote:

    > Po prostu uwierzyłeś w przekaz medialny i słuszność polityki państwa,
    > która skutkuje uczynieniem z dzieci dobra luksusowego...

    Nie wdając się w szczegóły, trudno byłoby Ci znaleźć osobę
    mniej przekonaną w sprawie "słuszności polityki państwa"
    i w ogóle samej idei państwa.

    > W innych krajach dziecko jest potomkiem, dziedzicem, skarbem, podporą
    > rodziców, radościa dziadków, a nawet ulgą finansową - albo ostatecznie
    > inwestycją na przyszłość - a nie luksusową "rzeczą".

    Jakkolwiek byś go nie nazwał, dziecko je, pije, potrzebuje opieki
    medycznej -- mówiąc ogólnie: zużywa zasoby. I -- jako człowiek
    odpowiedzialny -- te zasoby masz mu obowiązek zapewnić. Sprawa
    jest prosta: zapewniasz, albo nie. Jeśli zapewniasz, to droga
    wolna, jak dla mnie możesz mieć ich nawet sześćdziesięcioro.
    Jeżeli nie zapewniasz, to nawet jedno dziecko może być za dużo.
    "Dziedzic jest głodny" i "rzecz jest głodna" - taka sama wartość
    pola w Excelu...

    > Bez wnikania w szczegóły, bo to już ostry OT, ale np. we Francji
    > podstawa opodatkowania nie jest dzielona przez max. 2, tylko przez
    > specyficznie liczoną "ilość domowników"

    Zacznijmy od tego, że w Polsce burżuj to taki człowiek, który
    zarabia ~20 tysięcy euro rocznie, więc mu trzeba dowalić wyższą
    stawkę podatkową. Przy czymś takim nawet mi się nie chce dyskutować
    o innych sprawach podatkowych.

    Pozdrawiam, Piotr