    Date: Tue, 09 Jul 2013 16:14:12 +0200
    From: Bula <b...@s...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wielkość domu a wielkość mieszkania

    Witam,

    > Użytkownik "Bula" napisał w wiadomości grup

    > Nie za cały dzień - za 4 godziny od 13 do 17, można też od 9 do 13 jeśli
    > komuś bardziej odpowiada. 100zł opłaty miesięcznej, 1zł / dzień opłaty
    > za podwieczorek i 10zł / miesiąc opłata roczna za pomoce naukowe.

    Czyli u Ciebie zona nie pracuje, w naszym przypadku ja i zona pracujemy
    8h, ja nawet 8.45. Czyli twoje wydatki sa troche inne niz wiekszosci.

    Oblicz sume gdyby jednak potrzebne bylo przedszkole na 9h, wtedy
    porozmawiamy o wydatkach.

    > ROTFL "zwykła" wizyta jest _darmowa_. Te 100zł to na leki głównie na
    > alergie.

    Mala zlapala jakies zapalenie, 50zl pobranie krwi. Pozniej kontrolna
    wizyta u lekarza ktory zajmuje sie dzieckiem 100zl.
    Problemy pewnie pojawia sie jak mala pojdzie do zlobka.

    Ogolnie na rok max 1000zl, ale to przypadek kiedy dziecko choruje. Wiec
    nie jest to wydatek a raczej suma ktora trzeba miec itd.

    > Można kupować buty nawet za 400zł za parę, albo pójść do ortopedy i
    > posłuchać co ma do powiedzenia. Najczęściej wysatrczy by dziecko dużo
    > chodziło boso po trawie by się stopa sama ukształtowała, w nielicznych
    > przypadkach konieczne są wkładki - tak wkładki a nie od razu całe drogie
    > buty.

    Wiem, ze tylko poczatkowo faza jest droga, pozniej juz tylko taniej, ale
    pierwsze kroki dziecka sa dosc wazne. Kolejny rok juz bedzie o wiele
    lepiej(taniej) :) Obecnie para to 130zl, raz zona zaszalala dala 170.
    Bolalo :)

    > Dla starszych dzieci tak, ale one tak szybko nie wyrastają. Dla rocznego
    > za 20-30 zł można kupić trójpak, a na promocjach w supermarketach to
    > czasem i trójpak za 10zł się trafi.

    Zgadadzam sie, na promocjach mozna zlapac cos ciekawego. Ale fajnie
    czasami troszke zaszalec, i kupic cos ladnego na wyjscie do rodziny itd.
    Cale szczescie ze na 1 rok, to rodzina nas obdarowala, teraz my tam cos
    dodamy od siebie i bedzie na kolejne dziecko w rodzinie :)

    > No właśnie mleko jest drogie, ale jest tylko przez chwilę.

    U mnie zona bardzo krotko karmila, cecha rodzinna, praktycznie od 3
    miesiaca mala juz musiala pic kupione mleko. Teraz ma 1rok 1 miesiac, to
    50zl na mleko na miesiac, i domowe jedzonko :), wiec jest lzej :).

    Ale praktycznie do roku to samo mleko dalo nam popalic :) NIech bedzie
    ze karmienie mlekiem po 200zl, to tylko 7 miesiecy to juz 1400zl

    > Owszem, ale maluch nie potrzebuje nowych zabawek co miesiąc, no i każdy
    > następny jest tańszy, bo większości zabawek dziecko nie zdąży zniszczyć.

    Fajne zabawki sa drogie, ale co 2-3 tygodnie wymiana na stare schowane i
    jest OK :)

    > Jedne błąd, co zmienia kwotę na około 12 tysięcy.

    Ale w twoim przypadku, przedszkole na 4h jest ok dla Ciebie. Dla
    standardowej rodziny 9h to standard.

    > Na jakie znowu zastrzyki?

    W momencie urodzin dziecka, obecnie aa jakies obowiazkowe
    zastrzyki.Dostepne formie jak dobrze pamietam, 1 zastrzyk za 500-700zl
    lub seria za 300-500. Dokladnych cen nie pamietam, ale one pochlaniaja
    czesc becikowego. Nie moj temat, wiec prosze o wyrozumialosc.

    > No to zaskakuj się dalej:
    >
    > Łóżeczko - porządne firmy drewex - 130zł

    Podobna cena, okolice 150zl

    > materac kokos-gryka - 60zł,

    Nie pamietam ale pewnie cena zblizona.

    > kołdrę, poduszkę i pościel dostaliśmy więc nie wiem ile kosztowały.
    > wózek kupiliśmy bezpośrednio u producenta głęboki zamienny na spacerowy
    > kosztował 499zł w sklepie był za 900zł.
    > nosidełko kosztowało poniżej 200zł dokładnie nie pamiętam. Wanienka
    > kilkadziesiąt.

    Z wozkiem zona kupila jakis komplet, podobno nowy 3500, ale udalo sie
    dorwac uzywke za okolo 1500zl. W sklad, wchodzi specerowka, gleboki i
    nosidelko. Tesciowa dolozyla 200zl :), bo mi cena bardzo sie nie
    podobala :)

    > Łącznie poniżej tysiąca.
    >
    > Tak wiem, można kupić wózek za 2 tysiące, łóżeczko za tysiąc itd, ale po
    > co?

    Mnie na takie ceny nie stac.

    > To ma znaczenie tylko w kwestii ceny żłobka i przedszkola inne rzeczy
    > kupujemy głównie przez allegro, albo bezpośredni u producentów. Kaszki i
    > pieluchy zależnie od miesiąca w Tsco albo w Carfurze w zależności gdzie
    > akurat jest promocja.

    My robimy podobnie, teraz udalo sie dorwac zestaw pieluch (promocja
    znizka ze 100 do 70zl ).

    Mnie nie przerazaja ceny jedzenia/zabawek/ciuchow. Tutaj mozna naprawde
    sporo zaoszczedzic. Problemem jest zlobek/przedszkole. W twoim przypadku
    musisz dobrze zarabiac, skoro zona pracuje mniej niz 4h i jestes w sam
    stanie utrzymac rodzine. Marzy mi sie taka sytuacja.
    Nam udalo sie jedynie sprawic aby corka posiedziala troche dluzej w domu
    niz 6 miesiecy platnego urlopu.

    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Bula