    Date: Mon, 15 Jul 2013 12:41:06 +0200
    From: Bula <b...@s...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wielkość domu a wielkość mieszkania
    <kqmio0$688$1@news.task.gda.pl> <kqustk$mkj$1@node2.news.atman.pl>
    <kquvei$obf$1@node1.news.atman.pl> <kr12iu$ser$1@node1.news.atman.pl>
    <kr3e5v$a0e$1@node1.news.atman.pl>
    <1czzopumxls25.1mif76d1zzvwr$.dlg@40tude.net>
    <kr3nnp$kh5$1@node1.news.atman.pl> <k...@w...czorty.pl>
    <krglqr$kti$1@node2.news.atman.pl> <k...@w...czorty.pl>
    <krharn$a5t$1@node2.news.atman.pl> <k...@w...czorty.pl>
    <ks0aop$g7i$1@node1.news.atman.pl> <k...@w...czorty.pl>
    <ks0fq9$km2$1@node2.news.atman.pl>

    Witam,

    > Użytkownik "Bula" napisał w wiadomości grup

    > Ale my tu nie dyskutujemy ile _można_ wydać, bo można wydać nawet i sto
    > tysięcy, ale ile _trzeba_ wydać. Twierdzenie, że posiadanie dzieci to
    > luksus gdy samemu wydaje się sporo podczas gdy inni wydają mniej jest
    > bez sensu.

    Te 12.000 zl to jest tylko sam zlobek/przedszkole za 1 dziecko, ktore
    MUSZE WYDAC, bo oboje z zona musimy pracowac. Wydaje sie wiecej, bo
    przedszkole to poczatek, ale tam mozna troche zaoszczedzic. Chciales
    przykladow prosze, bardzo. Takie sa realia, jezeli zalapiesz sie na
    przedszkole panstwowe, wtedy napewno uda sie wydac mniej, ale tez szalu
    nie ma przy 9h pobytu dziecko w przedszkolu.

    > Moje dzieci tez nie chodzą do gminnego bo nie mieszkam na terenie gminy.

    Ale twoje sa 4h ja musze 9h.

    > W takim razie co najwyżej można wysnuć twierdzenie, że posiadanie dzieci
    > w Szczecinie jest luksusem, ale nie sądzę aby było ono prawdziwe.

    Nadal boisz sie podac gdzie mieszkasz. To jakas tajemnica ?

    > Piszesz o "normalności" nie precyzując co pod tym pojęciem rozumiesz
    > więc wziąłem średnią.

    Normalnosc, - chce miec prace, ktora pozwoli mi utrzymac sie i starczy
    do 1, zadnych luksowow, nie chce wakacji, wystarczy mi wypad do rodziny,
    samochod moze byc i stary jak sie uda. Nie musze chodzic do restauracji
    i ubierac firmowych butow itd. Chce spokojnie pracowac i cieszyc sie
    rodzina, czy to az tak wiele.

    >>> 20 lat temu "utrzymać się" oznaczało mieć własnościowe mieszkanie i
    >>> samochód.

    > Zawsze będzie "ciężko", bo zawsze wymagania będą rosły - dlatego warto
    > czasem spojrzeć wstecz i zobaczyć ile się już osiągnęło a nie patrzeć w
    > przód ile by się chciało mieć. Wiem to wbrew temu co twierdza panowie od
    > samodoskonalenia i innych współczesnych doktryn religijnych.

    To dlaczego tak mamy malo dzieci w polsce. Dlaczego wiekszosc moich
    znajomych wyjechala, bo jest ciezko i koniec, i nikt na zwywak nie
    pojechal, kazdy dostal robote w zawodzie i nikle szanse sa ze wroca.

    > Czego, normalności? To jakieś pomylenie pojęć. Dzieci luksusem,
    > spędzanie czasu z dziećmi powodem do gratulacji - nie rozumiem tego.

    Patrzy wyzej.

    > Pozdrawiam
    > Ergie

    Bula