    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wielkość domu a wielkość mieszkania
    Date: Wed, 31 Jul 2013 12:15:03 +0200
    <kqmio0$688$1@news.task.gda.pl> <kqustk$mkj$1@node2.news.atman.pl>
    <kquvei$obf$1@node1.news.atman.pl> <kr12iu$ser$1@node1.news.atman.pl>
    <kr3e5v$a0e$1@node1.news.atman.pl>
    <1czzopumxls25.1mif76d1zzvwr$.dlg@40tude.net>
    <kr3nnp$kh5$1@node1.news.atman.pl> <k...@w...czorty.pl>
    <krglqr$kti$1@node2.news.atman.pl> <k...@w...czorty.pl>
    <krharn$a5t$1@node2.news.atman.pl> <k...@w...czorty.pl>
    <ks0aop$g7i$1@node1.news.atman.pl> <k...@w...czorty.pl>
    <ks0fq9$km2$1@node2.news.atman.pl> <k...@w...czorty.pl>
    <ks0mff$r2q$1@node2.news.atman.pl> <k...@w...czorty.pl>

    Użytkownik "Bula" napisał w wiadomości grup

    Witam,

    > Użytkownik "Bula" napisał w wiadomości grup

    > Może bez wielkich słów? _Zdecydowałeś_ się wydać.

    Nie mam wyjscia.

    Ok, poddaję się. Już raz tu prowadziłem dyskusję na temat używania słów typu
    "musze" albo "nie mam wyjścia" i drugi raz mi się nie chce. Skrócę tylko do
    tego, że takie sformułowania obrażają wszystkich którzy naprawdę nie mają
    wyjścia. Nawet ludzie którzy kiedyś byli getcie warszawskim lub obozach
    koncentracyjnych wspominają po latach że _mieli_ _wybór_ a tu co jakiś czas
    ktoś żyjący w wolnym kraju pisze że "nie ma wyjścia" i "musi" coś robić.

    Nie zrozum mnie źle nie oceniam Twoich wyborów jako lepsze lub gorsze,
    protestuję tylko przeciw negowaniu własnej wolnej woli.

    > Ale ty masz 3 dzieci i pewne miejsce w przedszkolu Panstwowym jak cos.

    Nie mam. Wszystkie miejsca zajmują tzw. matki samotnie wychowujące dzieci.
    Swoje dzieci posyłam do przedszkola niepublicznego.

    [ciach]

    > Srednia krajowa 2700 na reke, czyli wasze dochody to okolo 5000zl na reke,
    > macie ponizej, dlatego dalem mniej.

    He, he, chcielibyśmy tyle :-)

    Pisałem o dochodach _gospodarstw_ _domowych_ a te są niższe (bo w
    statystycznym gospodarstwie domowym nie pracują dwie osoby a mniej) w roku
    2012 wyniosły w gospodarstwach domowych pracowników 4270. Tu proszę link:
    http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/WZ_sytuacja_
    gosp_dom_2012.pdf

    > Moje takie przykladowe wydatki.
    > Kredyt 1200zl
    > Zlobek zaraz bedzie 1000zl,
    > Paliwo 300zl
    > Jedzenie 1000zl

    > 1200+1000+300+1000 = 3500zl

    > Zostaje 1500zl
    > To jest prawie minimum.
    > Do tego dodaj jeszcze utrzymanie domu/mieszkania i wydatki typu
    > lekarz/ciuchy/zabawki/telefon/samochod/ubezpiecznie/
    emerytura/szkola itd.

    > Moze pokazesz swoj sposob na zycie :)

    Już pisałem dwa razy - źródłem sukcesu nie jest wysokość dochodów tylko
    niskość wydatków.

    Nie zmieniam co roku telefonu, nie zmieniam co kilka lat samochodu, nie
    nosimy ciuchów od Armaniego itd.
    Dom wybudowałem samemu, wcześniej remonty w mieszkaniu też robiłem samemu,
    żarówki, filtry itp w samochodzie wymieniam samemu. Kupując różne rzeczy
    porównuję ceny i wiele rzeczy kupuję przez Internet. Nie kupuję tandety by
    nie musieć wydawać kasy co chwilę na te same rzeczy.

    Mieścimy się w miesięcznych wydatkach w 2 tysiącach (jedzenie, środki
    czystości, lekarstwa, ciuchy, książki, sprzęt, paliwo + naprawy samochodu ,
    internet, telefon, przedszkole itd.). Do tego dochodzą media i kredyt
    wszystko razem poniżej 3,5 tysiąca.

    Co nam zostaje przeznaczamy na wyjazdy z dziećmi w różne strony.

    > Popatrz wyzej na podstawie moich wydatkow.

    Ale dlaczego nie na podstawie kogoś innego? Już pisałem że nie znam nikogo w
    moim otoczeniu kto potrzebuje opieki dla dzieci przez 9 godzin bo albo
    pracują na zmiany, albo są nauczycielkami albo na niepełny etat, albo
    zostawiają dzieci u dziadków itd.

    Pozdrawiam
    Ergie