    From: "Jarek P." <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wiercenie
    Date: Tue, 8 Jun 2010 03:01:30 -0700 (PDT)

    On 8 Cze, 10:36, "salonowiec" <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Jak mo na atwo przewierci otw r na g boko oko o 3m; ma doj poni ej
    > fundamentu a z drugiej strony tego fundamentu, przez wkop, chc wprowadzi
    > przew d z wod , rednica oko o 1-1,5 cala?

    Przewiercić przez co?
    Domyślam się, że przez podłogę, ale te trzy metry trochę mi brużdżą,
    bo jakoś nie chce mi się wierzyć w taką głębokość fundamentowania bez
    żadnej piwnicy po drodze.
    Tak czy tak, to chyba nie są trzy metry betonu? Co się da przewierć
    młotowiertarką, a potem metodami starych budowlańców: kup solidną
    stalową rurę stosownej średnicy i długości, koniec natnij szlifierką w
    koronkę (krótkie, max kilkumilimetrowe zęby) i potem trzymasz w jednej
    dłoni rurę wetkniętą w otwór, w drugiej dużego młotka (1kg jest
    optymalny) i wykonujesz cykl:
    - pier...nąć młotkiem
    - obrócić rurę o ćwierć obrotu
    - pier...nąć
    - obrócić
    - pier...nąć
    - obrócić.

    Co kilkanaście-dziesiąt cykli wyjmij rurę, wysyp z niej urobek, oceń
    stan zębów, jeśli będą się wginać do wewnątrz, zeszlifuj i zrób nowe.
    Całość brzmi jak syzyfowa katorga, ale jeśli tylko nie przekuwasz się
    w ten sposób przez jakiś superżelbeton, wbrew pozorom idzie całkiem
    szybko, lata temu tą metodą wykonałem przebicie przez 30cm strop lany,
    dało się.

    J.