  • Data: 2018-04-05 20:31:14
    Temat: Re: Wiertło do glazury?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-04-04 o 21:48, Jacek pisze:
> [...]
    > Wiertła ma widiowe do betonu, a wiertarkę marketową z udarem.
    > Udało mu się nawiercić 4 mm i na tym koniec.
    > Czy możliwe, aby płytki na ścianie były tak twarde? Mieszkanie jest
    > wynajęte, a właściciel nie wie, co mu położyli.
    > Czy wiertła do glazury albo do szkła w ceramiki mają sens?
    > Syn dziś już się poddał, ale jutro wybiera się do castoramy po nowe
    > wiertła.
    > Mogę mu ewentualnie wysłać wiertarkę z SDS.
    > Jak radzicie? Próbować tymi wiertłami z castoramy, czy od razu walić
    > SDS z grubej rury? Boimy się, żeby płytki nie popękały, bo mieszkanie

    W Castoramie można kupić specjalne wiertła widiowe do szkła i płytek

    https://www.castorama.pl/produkty/narzedzia-i-artyku
    ly/elektronarzedzia-przenosne-i-akcesoria/wiertarki-
    wkretarki-i-mloty/akcesoria-do-wiertarek-udarowych/w
    iertla-do-szkla/zestaw-wiertel-universal-do-szkla-i-
    ceramiki-4-szt.html?&gclid=EAIaIQobChMIrbqK5d6j2gIVo
    jLTCh1F4gmTEAQYASABEgIwDPD_BwE

    Wchodzą w płytki ceramiczne jak w masło. Tylko wierci się bez udaru. Z
    resztą w płytkach nie wolno używać udaru.

    Ale jeżeli jest to gres to żadne wiertło widiowe nie da rady. Po prostu
    one się palą na gresie.

    Do tego używa się tylko i wyłącznie otwornic (wierteł koronowych) z
    posypką diamentową lub borazonową czyli z azotku boru (zazwyczaj taka
    posypka jest stosowana w narzędziach nazywanych diamentowymi tj.
    otwornice, tarcze itd.)

    https://www.castorama.pl/produkty/narzedzia-i-artyku
    ly/elektronarzedzia-przenosne-i-akcesoria/wiertarki-
    wkretarki-i-mloty/akcesoria-do-wiertarek-udarowych/k
    oronki-wiertnicze-do-glazury/zestaw-otwornic-diament
    owych-erbauer-4-szt.html?&gclid=EAIaIQobChMIvdbl_N-j
    2gIV4rftCh1nVQfREAQYBCABEgLilvD_BwE

    W Castoramie masz wiertła firmy Erbauer do użytku w wiertarkach czy
    wkrętarka (z dodatkowym trzpieniem), ale także i w wersji z gwintem do
    mocowania w szlifierce kątowej.

    Polecam, zwłaszcza te do szlifierki kątowej. Świetnie się nadają do
    rozwiercania otworów np. przy puszkach elektrycznych czy też ukosowania
    płytek.