  • Data: 2010-04-28 14:06:25
    Temat: Re: Wiezba do oceny
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Stolat pisze:

    > Kem kama sam nie wiem jak to się nazywa, ale powinna być nacięta na 1/3-1/4
    > grubości krokwi.
    > Wtedy lepiej leży na murłacie, i na większej powierzchni rozkłada się
    > nacisk.

    Dopytałem majstrów i...
    Chłopaki mi wyjaśnili, że ta, którą widać tu na zdjęciu jest trzecią -
    środkową. Za murem, jest jeszcze jedna - bo będzie zadaszenie z tej
    strony i z góry. Zatem ten za mały zacios nie ma większego w tym miejscu
    znaczenia, bo widoczna belka pełni tylko dodatkową funkcję podpory jako
    trzecia płatew, środkowa. :-) Najwyższa i najniższa jest zacięta w
    sposób prawidłowy.

    > No taraz się przypatrzyłem, ale według mnei tam jest nadla za mało miejsca.
    > Wełny powinno być tam tyle co między krokwiami.

    Zobaczymy jak się to ułoży po nabiciu desek i pokryciu dachu. W razie
    czego będzie można krawędź zeszlifować kątówką :-).

    pozdr
    robercik-us