  • Data: 2017-05-14 14:46:48
    Temat: Re: Włączyłem ogrzewanie
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-05-12 o 14:20, Lisciasty pisze:
    > Ale pewnie coś oszczędza, bo jak większość dnia temperatura w chacie
    > niższa, to i automatycznie straty ciepła niższe. Z tym, że jakby
    > mi chałupa po odcięciu ogrzewania tak szybko się wychładzała
    > to bym likwidował przyczynę tego, a nie liczył że dzięki temu
    > oszczędzam ;)
    >
    > L.

    W domu o małej kumulacyjności może to mieć jakiś sens. W domach o dużej
    kumulacyjności oszczędności są znikome, albo w ogóle ich niema, ponieważ
    "ciepło" to nie tylko temperatura powietrza, a także i przede wszystkim
    temperatura ścian i wszystkich przedmiotów np. mebli. Po dłuższej
    przerwie w działaniu ogrzewania trzeba będzie na powrót nagrzać ściany i
    meble i w tym przypadku trzeba grzać większa mocą, aby dostarczyć
    odpowiednią ilość energii.