  • Data: 2015-05-12 09:18:19
    Temat: Re: Wpięcie do rury kanalizacyjnej
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Tym bardziej, że przy kanalizacji trzeba by było użyć nity ze stali
    > kwasoodpornej, a te to dopiero ciężko zerwać.

    Prawda, ale wcale nie musisz ich zrywać :-) Wystarczy lekko pociągnąć by się
    końcówki rozszerzyły i wepchać "gwóźdź" do środka.
    Alternatywnie można dać podkładkę z cienkiej blachy - zwinięta w rulon
    wejdzie przez dowolny otwór, a aby nią manipulować wystarczy trzymadełko z
    mocnym magnesem.
    Ostatecznie zostają jeszcze śrubki włożone za pomocą wygiętego drucika przez
    otwór do wnętrza rury kanalizacyjnej. Ręką oczywiście nie dasz rady ale
    odpowiednio dogięty drut może zdziałać cuda. Ale to już wyższa gimnastyka.

    > Jak nitowałem plastiki to używałem dodatkowo podkładek o dość dużej
    > średnicy. Tym razem nie dość, że nie miałem podejścia to jeszcze dość
    > głęboko. Na tyle głęboko, że nawet palcem nie udało się posmarować
    > uszczelki od wewnątrz.

    Bywa i tak że ręką się nie sięgnie - pozostają: lusterko, trzymadełka i
    druciki lub zrobienie tego od zewnątrz.

    Tak sobie przypomniałem jeszcze jedno rozwiązanie (z czasów wieszania
    czegoś na suficie z płyt kanałowych). Przez otwór w rurze spustowej włożyć
    "T" pospawane z pręta (optymalnie kwasówka) z nagwintowanym końcem "nóżki".
    Z blachy wygiąć "spinkę" z otworem w środku i tą spinką dokręcić
    przygotowane wcześniej "siodło" do rury spustowej, wcześniej smarując jego
    powierzchnię uszczelniaczem.

    Będzie tak mocno jak tylko zechcesz, ale nie wiem czy to już nie strzelanie
    z armaty do wróbla.

    Pozdrawiam
    Ergie