  • Data: 2009-04-04 23:59:04
    Temat: Re: Wstawili mi okna :-)
    Od: Krzemo <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 4 Kwi, 10:06, "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > wszzytsko fajnie ale panowie lub koledzy...  zachowajmy rozsądek.
    >
    > wiadomo że warto pewne rzeczy budować prawidłowo ale popadanie w paranoję
    > jest szkodliwe,

    Przestrzeganie zaleceń ITB albo norm to w/g Ciebie popadanie w
    paranoję?
    A zresztą - wcale się nie dziwię przecież twierdzisz że jesteś też
    budowlańcem ...
    ;-)

    > zwykle wystarczy przestrzeganie sprawdzonych zaleceń
    > technologicznych ale w 100% niż stosowanie kolejnych super patentów.

    O tym cały czas mówimy, a nie o jakiś "super patentach" wykonawców -
    te widać na stronie oknotestu.
    ;-)

    > większość rozsanych opracowań zaleca stosowanie taśm i innych cudów przy
    > oprawie okien w przydpaku domów pasywnych

    Skończ z tymi pasywnymi... każdy dom zasługuje na prawidłowy montaż
    okien... Tych norm nie opracowano dla domów pasywnych tylko dla
    KAŻDEGO domu. Dla domu pasywnego okna kolego wstawia się w warstwie
    ocieplenia, a nie na piankę w murze ... To co tu piszesz to są właśnie
    "bzdety" i to takie właśnie super patenty jakie co chwilę słyszę od
    wykonawców...
    ;-)

    >ale wtedy okna to nei jakiś
    > plastik z szybą 1.0 tylko coś co ma pewnie zespoły trzyszybowe i
    > współczynnik k= 0.4, gdy cały dom ma mieć zaporzebpowanie na energie w
    > zakresie 1kW przy -20 to wtedy ma sens wałka o każdy wat gdzy
    > zapotrzebowanioe wynosi 7kW to sesn jest 10 krotnie mjniejszy.

    Tak jak pisałem ja i uwidocznione jest na "oknoteście" chodzi przede
    wszystkim o wilgoć a nie kW (choć zapewne w domu z rekuperatorem każdy
    niekontrolowany nawiew to strata)

    > mam scianę 1 warstwowową przy okna montowane na piance od zewnątrz nie mam
    > jeszcze tynków i nic mi nei wieje.

    A jak długo już nie masz tych tynków ..(i zapewne taśmy też) ? Coś
    zalatuje mi to następnym błędem w sztuce ...
    ;-)

    >  prawdopodobnie zrobię sobie dokoła okien
    > "węgarki" ze styropianu XPS bo zostało mi go sporo i będe mógł sobie
    > poprawić izolacyjność strefy okiennej. myślę jednakże gdybym tego nei zrobić
    > to też by się nic nie stało złego.  przy -22 st nei stwiwerdziłem
    > przemarzania w strefie framug.

    To się dopiero okaże ... może w przyszłym sezonie...
    ;-)