    From: "mk" <n...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wybor narzedzia do ciecia listew z mdf
    Date: Tue, 26 Mar 2013 14:17:49 +0100

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:51519c2e$0$26691$65785112@news.neostrada.pl...
    > Przerabiałem sprawę na wszystkich pokazanych przez ciebie piłach. I z tego
    > wszystkiego polecam ci te ręczne ukośnice i tylko te z dobrymi ściskami.
    > Ręczna niestety schodzi sporo czasu ale jak wszystko dobrze umocujesz to
    > będzie ok.

    Rozumiem. Co sadzisz o tej:
    http://allegro.pl/pila-przyrznia-do-pilowania-katowe
    go-nowa-i3118268983.html
    Jak nie, to
    http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&order=dd&s
    tring=przyr%C5%BCnia :)

> [...]
    > wypasioną ukośnicę, bo na tej stołowej mógł poprowadzić jak chciał, a nie
    > jak piła idzie. Ja próbowałem i porażka.
    >
    > Ukośnica stołowa - bardzo dobre narzędzie ale tu też albo wybierzesz taką
    > z dobrymi ściskami, albo zaopatrzysz się w nie osobno. No i oczywiście
    > wszystko musi być dobrze umocowane.
    >
    > Najwięcej używałem ukośnicy elektrycznej głównie ramy do obrazów na niej
    > ciąłem - ale te wymagają większej precyzji, a im grubsza rama tym gorzej
    > nawet mały paproch na prowadnicy powodował, że na łączeniu miałem szparę
    > nawet i do 0,5 mm co dyskwalifikowało taką ramę.

    Dzieki wielkie za pracyzyjne opisy. Juz chyba wiem, ze to nie dla mnie :)

    > MDFa - będziesz malował, możesz szpachlować?
    > Jeżeli tak to nie musisz być idealny bo nawet 1 mm nierówność zamaskujesz.

    Kupilem te MDFy juz malowane, wiec wolalbym ograniczyc straty....

    > Co do strzępienia - piła musi być ostra to nie będzie strzępić, a lepiej
    > okleinę naciąć delikatnie np. piłką do metalu. Tylko jak to zrobić! Ja po
    > naostrzeniu piły (ukośnica elektryczna) zrobiłem około 40 cięć i znów
    > zaczęła mi strzępić - ale może to też była wina samej ramy i okleiny.
    >
    > I jeszcze jedno nie licz na to, że będziesz ciął te listwy pod kątem 45
    > stopni, wątpię byś miał tak idealnie zrobione narożniki.

    Ja tez watpie :) Pewnie bedzie zabawa z korekcja katow itd.

    > Możesz też poszukać w twojej okolicy sklepu z płytami lub dobrego
    > stolarza, może robią takie usługi na dobrej pile, która najpierw nacina
    > okleinę, a potem przecina całość. Najczęściej liczą kilka zł od metra więc
    > nie będzie cię to kosztować zbyt wiele ale jest problem bo takie rzeczy
    > lepiej robić na bieżąco bo tu milimetr nierówności, tam ściana lekko
    > krzywa...

    Dokladnie, trzeba na biezaco i dlatego chce to zrobic to we wlasnym
    zakresie.

    Dzieki i pozdrawiam!