  • Data: 2009-05-01 19:26:57
    Temat: Re: Wybór ogrzewania
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rick pisze:

    > Hmm, na cieple w domu i niskich kosztach ogrzewania? Kondensat proponuje mi
    wykonawca CO. Moja wrodzona nieufność do fachowców od których jestem uzależniony
    podpowiada mi aby skonsultować tę propozycję z praktykami. Dom jest z silikatów. Z
    tego co wiem, alternatywą jest piec z otwartą komorą oraz turbo. Zatem moje pytanie
    brzmi, czy jest to sensowne ekonomicznie instalacja kondensata w porównaniu np. z
    otwartą komorą? Jakie są wady w porównaniu z pozostałymi typami pieców?
    > Pozdrawiam.

    Kondensat (sam mam) ma jedną wadę, a mianowicie cenę, to samo dotyczy
    zresztą podłogówki. Jeśli jednak koszt nie gra roli to tej wady nie
    biorę pod uwagę.
    Kondesat działa jako kondensat tylko przy podłogówce albo bardzo dużych
    (drogich) grzejnikach, jeśli będzie mało tej podłogówki to może warto
    się zastanowić na zwykłym kotłem z zamkniętą komorą spalania.
    Dodatkowo to jest segment, więc masz ocieplone ściany boczne, jeśli
    reszta ścian i dach też dobrze docieplony to może inwestycja w
    stosunkowo drogą technologię nie jest tak potrzebna.
    Zakładam, że grzejesz gazem ziemnym więc cena ogrzewania jakaś straszna
    nie jest. Oznacza to, że zwrot różnicy w cenie nie odbędzie się szybko.
    Ja lubię podłogówkę, do tego mam psa, dzieci i ogród, czyli parkiet
    uległby błyskawicznej cyklinizacji ;o), płytki ceramiczne mnie nie
    przerażają, więc wybór był prosty.
    Ja bym porównał ceny i zastaowił się. Jeśli kasa nie gra roli to
    kondesat i podłogówka.

    BR
    Igus'