  • 1. Data: 2009-04-30 05:18:54
    Temat: Wybór ogrzewania
    Od: rick <...@a...ee.pl>

    Witam.
    Mam segment wewnętrzny w szeregowcu. Powierzchnia całkowita 180 m2. Czy
    dla takiego przypadku sensownym jest instalacja ogrzewania podłogowego i
    piec kondensacyjny?
    Pozdrawiam.

    Rysiek

  • 2. Data: 2009-04-30 05:55:13
    Temat: Re: Wybór ogrzewania
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Mam segment wewnętrzny w szeregowcu. Powierzchnia całkowita 180 m2. Czy
    > dla takiego przypadku sensownym jest instalacja ogrzewania podłogowego i
    > piec kondensacyjny?

    tak.
    nie.
    zależy...
    ale raczej tak...
    no chyba żeby...

    co chciałbyś usłyszeć po tak skromnych informacjach brzegowych?
    [analogiczy przykład: mam niebieskie auto 1.9 - czy instalacja gazowa ma
    sens?]

  • 3. Data: 2009-04-30 09:29:07
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 30 Kwi, 07:18, rick <a...@a...ee.pl> wrote:
> [...]
    > Mam segment wewnętrzny w szeregowcu. Powierzchnia całkowita 180 m2. Czy
    > dla takiego przypadku sensownym jest instalacja ogrzewania podłogowego i

    Właściwie to w tym przypadku niemal każde ogrzewanie ma sens.
    Przy podłogówce musisz jednak nastawic się na płytki na podłogach i
    zapomniec o drewnie, wówczas ogrzewanie będzie najefektywniejsze.
    Pzdr
    QbaB

  • 4. Data: 2009-04-30 18:47:12
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    rick pisze:
> [...]
    > Mam segment wewnętrzny w szeregowcu. Powierzchnia całkowita 180 m2. Czy
    > dla takiego przypadku sensownym jest instalacja ogrzewania podłogowego i

    A na czym Ci zalezy ?

    BR
    Igus'

  • 5. Data: 2009-05-01 12:56:15
    Od: Rick <r...@o...pl>

    On Thu, 30 Apr 2009 20:47:12 +0200
    Igus' <t...@p...onet.pl> wrote:

    > A na czym Ci zalezy ?
    >
    > BR
    > Igus'

    Hmm, na cieple w domu i niskich kosztach ogrzewania? Kondensat proponuje mi wykonawca
    CO. Moja wrodzona nieufność do fachowców od których jestem uzależniony podpowiada mi
    aby skonsultować tę propozycję z praktykami. Dom jest z silikatów. Z tego co wiem,
    alternatywą jest piec z otwartą komorą oraz turbo. Zatem moje pytanie brzmi, czy jest
    to sensowne ekonomicznie instalacja kondensata w porównaniu np. z otwartą komorą?
    Jakie są wady w porównaniu z pozostałymi typami pieców?
    Pozdrawiam.

    --
    Rick <a...@a...pl>

  • 6. Data: 2009-05-01 17:57:16
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Rick" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >oraz turbo. Zatem moje pytanie brzmi, czy jest to sensowne ekonomicznie
    >instalacja kondensata w >porównaniu np. z otwartą komorą? Jakie są wady w

    Niektorzy tu lubia wiesz, precyzyjne pytania, przejzyj archiwum i ogolnie
    brak prostych pytan by dzielic wlos na czworo i udawac, ze nie wiadomo o co
    pytajacemu chodzi. Albo nie che sie nikomu pisac, bo wiosna i ruch na grupie
    maly, albo kazdy przeszedl trud budowy i nie moze kazdemu byc za lekko.
    Zwlaszcza w ogrzewaniu, no niby na czym pytajacemu moze zalezec pytajac o
    podlogowke i kociol kondensacyjny?? Nie o mial przeciez, czy kominek.
    Sprzatac taki kociol nie bedzie, za zone tez raczej nie porobi, wiec moim
    zdaniem kondensat i podlogowka to najlepsze rozwiazanie w sprawie gazu. Pod
    kazdym wzgledem kociol kondensacyjny nie bedzie gorszy od
    niekondensacyjnego, a wrecz pod kazdym wzgledem bedzie lepszy. No poza cena
    rzecz jasna, niestety bedzie drozszy. Koszty przegladu podobnie. Jak nie
    przesadzisz z cena zakupu, lepiej z roznica ceny to bedzie to najlepszy
    wybor.
    Kociol z otwarta komora w ogole sobie odpusc, bo przez komin i te otwarta
    komore wlasnie bedzie Ci uciekac cieplo z domu. Bedziesz musial miec zetke
    ze sciany i nietani komin nad dach.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2009-05-01 19:26:57
    Od: Igus' <t...@p...onet.pl>

    Rick pisze:

> [...]
    otwartą komorą? Jakie są wady w porównaniu z pozostałymi typami pieców?

    Kondensat (sam mam) ma jedną wadę, a mianowicie cenę, to samo dotyczy
    zresztą podłogówki. Jeśli jednak koszt nie gra roli to tej wady nie
    biorę pod uwagę.
    Kondesat działa jako kondensat tylko przy podłogówce albo bardzo dużych
    (drogich) grzejnikach, jeśli będzie mało tej podłogówki to może warto
    się zastanowić na zwykłym kotłem z zamkniętą komorą spalania.
    Dodatkowo to jest segment, więc masz ocieplone ściany boczne, jeśli
    reszta ścian i dach też dobrze docieplony to może inwestycja w
    stosunkowo drogą technologię nie jest tak potrzebna.
    Zakładam, że grzejesz gazem ziemnym więc cena ogrzewania jakaś straszna
    nie jest. Oznacza to, że zwrot różnicy w cenie nie odbędzie się szybko.
    Ja lubię podłogówkę, do tego mam psa, dzieci i ogród, czyli parkiet
    uległby błyskawicznej cyklinizacji ;o), płytki ceramiczne mnie nie
    przerażają, więc wybór był prosty.
    Ja bym porównał ceny i zastaowił się. Jeśli kasa nie gra roli to
    kondesat i podłogówka.

    BR
    Igus'

  • 8. Data: 2009-05-02 09:46:08
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    Igus' wrote:

    > Ja bym porównał ceny i zastaowił się. Jeśli kasa nie gra roli to
    > kondesat i podłogówka.

    Już mi się powtarzać nie chce :)
    Pisałem po wielekroć, polecam google.
    Kasa nie jest dużo większa, kocioł kondensacyjny teraz nie kosztuje
    wiele więcej niż zamknięta komora.
    Podłogówka może być podłączona bezpośrednio do kotła - nie wymaga
    kosztującego też sporo układu mieszającego.
    Drewno na podłodze też może być, byle spełniało pewne wymagania.
    Grzejniki nie muszą być większe niż przy zwykłym kotle gazowym.

    pozdrawiam Piotr