  • Data: 2015-05-08 11:38:03
    Temat: Re: Wybór technologii przy budowie domu
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 8 maja 2015 10:29:46 UTC+2 użytkownik Kżyho napisał:

    > Tak Was czytam i czytam i dochodzę do wniosku, że jestem jakiś inny. Mam
    > zwykłą wentylację grawitacyjną i to kiepską, ale nie marzą mi się jakieś
    > wielkie nakłady na robienie mechanicznej. Absolutnie nie mam ciągot do
    > jakiejkolwiek klimatyzacji. Po co? Generalnie jest lato - jest ciepło.
    > Tylko się cieszyć. Jak chata względnie ocieplona, to wewnątrz domu
    > naprawdę na palcach jednej ręki można policzyć dni, w których
    > rzeczywiście będzie tak gorąco, że trudno wysiedzieć.

    Generalnie masz racje. Ja przy budowie przygotowalem sobie GWC - zakopalem
    (a wlasciwie rure polozylem i zasypalem) 100mb rury wodnej PE32, mam ja
    wyprowadzona przy rekuperatorze - mialem w pozniejszym czasie robic
    GWC wodne do chlodzenia domu. W zasadzie potrzebuje tylko kupic chlodnice
    (~1,5-2k) i zalac rure glikolem zeby to zaczelo dzialac - pol dnia roboty.

    Ale juz teraz wiem, ze tego nie zrobie - raz, ze te GWC nawet przy mocach
    1-1,5kW nic nie da, a dwa ze rzeczywiscie takie bardzo gorace dni mozna
    zliczyc na palcach jednej reki drwala po przejsciach :)

    Do tego mam b. duze i urzadzone normalnie piwnice - przynajmniej mam
    dodatkowa motywacje zeby zejsc na dol pocwiczyc, bo tam zawsze 18-20stC jest :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.